به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، مینو پدرام دبیر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان با اشاره به حضور برندهای مطرح حوزه لباس کودک و نوجوان در دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان گفت: در حال حاضر 8 برند مطرح و موفق با حضور در جشنواره لباس کودک و نوجوان، جدیدترین محصولات بومی خود را با برند ایرانی در معرض دید علاقه‌مندان  قرار داده‌اند.

او افزود: پوشاک "وان بای وان " از میان 72 برند برتر سال 94 و یکی از محصولات تولیدی شرکت وان بای وان، با پشتوانه سال‌ها تجربه در حوزه پوشاک و لوازم رفاهی و آسایشی کودک است. شرکت وان بای وان با محوریت بخشیدن به رضایت مخاطبین توانسته است به افتخاراتی دست یابد که کسب رضایت از مشتریان و همچنین نظارت مستقیم مصرف کنندگان نشان از موفقیت این مجموعه به شمار می‌رود.

پدرام با بیان اینکه برند دیگری در حوزه لباس نوجوان با نام "هیژا"در جشنواره حضور دارد، افزود: برند هیژا تنها تولید کننده انبوه در زمینه لباس نوجوان است و تنها  برند ثبت شده ایران در مانتو نوجوان است. هیژا، واژه ای  اصیل به زبان کردی به معنای ؛ ﻣﺤﺘﺮﻡ، ﺑﺰرﮔﻮار، ارجمند، شایسته و لایق می باشد.برند هیژا یک برند ایرانی بوده و یکی از مهم‌ترین علل نامگذاری این برند، ویژگی منحصر به فرد محصولات آن است چرا که میوه‌های خشک تولیدی پس از فرآیند خشک شدن بدون هیچ گونه ماده افزودنی طعم، مزه و خاصیت خود را حفظ می‌کنند.

دبیر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان با بیان اینکه برند جامعه بافت هم اکنون در حوزه لباس کودک فعالیت زیادی دارد و جدیدترین محصولات خود را در بخش غیر رقابتی "ویترین ملی" دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان به معرض دید علاقمندان قرار داده است، افزود: در سال ۱۳۶۴ سنگ بنای بزرگترین کارخانه نساجی ایران نهاده شد و کارخانه ریسندگی ، بافندگی و پوشاک جامعه نام گرفت که بزرگترین کارخانجات بافت پارچه های فاستونی در ایران است که با بکارگیری آخرین فناوری صنعت نساجی جهان و نیز نوآوری در تولید در سایه مدیریت علمی فعال و پویا توانسته است امروز نقطه درخشانی از یک صنعت بزرگ شود که تولیدات آن از نظر کیفی با بهترین فاستونی دنیا رقابت می کند . مواد اولیه در تولیدات جامعه از بهترین مواد در جهان انتخاب می شود بطوریکه پشم مورد نیاز از استرالیا و پلی استر آن نیز از کارخانه "حست" آلمان خریداری می‌شود. خط تولید کارخانه جامعه از پیشرفته ترین تکنولوژی و مدرنترین ماشینهای دنیا سود می جوید و در برگیرنده بخشهای رنگرزی، ریسندگی، رفوگری و بافندگی تکمیل است.

او اظهار داشت: "لیدولند" عنوان برند موفق و مطرح دیگری در حوزه لباس کودک در داخل کشور است که سالها در زمینه طراحی لباس کودک فعالیت داشته است. فعالیت  لباس نوزادی لیدولند یکی از برندهای شناخته شده ملی در زمینه تولید زیرپوش نوزادی  از بدوتولد تا سن 3 سالگی می باشد. محصولات این برند با استفاده ازبهترین و مرغوب ترین الیاف پنبه و پیشرفته ترین ماشین آلات چاپ آلمان تولید می گردد.

دبیر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان گفت: "وچیون" نام برند دیگری در حوزه لباس کودک است وچیون به زبان محلی روستای قهرود به معنی بچه ها است،  قهرود روستایی از توابع شهر قمصر کاشان است که در 40 کیلومتری کاشان و در میان کوه‌های مرتفع کرکس قرار دارد. برند وچیون تاکنون با ایجاد فروشگاه اینترنتی و چند فروشگاه دایم در تهران توانسته است در فروش لباس کودک موفق و مطرح شود.

دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان از ۱۸ تا ۲۲ دی‌ماه ساعت ۱۰ الی ۱۹ با شعار "از کودکی خوب بپوشیم" در تالار آئینه فرهنگستان هنر واقع در خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان طالقانی، برگزار شده و امروز از ساعت 18 با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.