سرویس سینمایی هنرآنلاین: علیرضا زرین‌دست فیلمبردار پیشکسوت سینمای ایران که سال گذشته سیمرغ بلورین سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را برای فیلم "سرو زیرآب" از آن خود کرد، امسال با فیلم"تیغ و ترمه" ساخته کیومرث پوراحمد به سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر می‌آید.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره عملکرد جشنواره فیلم فجر در طی این سال‌ها بیان کرد: بسیاری از افرادی که در عرصه فیلمسازی فعالیت می‌کنند، این فرصت را به دست می‌آورند که در جشنواره فیلم فجر حضور یافته و در فضایی رقابتی در کنار دیگر سینماگران قرار گیرند. جشنواره فیلم فجر از بسیاری جهات عملکرد موفقی داشته است اما به هر روی شاید یکی از اشکالات جشنواره فیلم فجر این است که در مدیریت بخش‌های مختلف کمی ضعیف عمل کرده است و در مقام رویدادی بین‌المللی نتوانسته آنگونه که باید عملکرد مطلوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: شاید بهتر بود بخش داخلی و خارجی جشنواره فیلم فجر و همچنین اختتامیه هر دو بخش در یک روز برگزار می‌شد. اینگونه تعداد سخنرانی‌ها نیز کاهش می‌یافت، اجراها محدودتر و سرگرم‌کننده‌تر بودند و نیازی هم به این نبود که یک بخش در ماه بهمن و بخشی دیگر در اردیبهشت‌ماه برگزار شود.

فیلمبردار "پری" همچنین درباره تفکیک این دو جشنواره از هم اظهار کرد: باید بررسی کرد که چه مسئله‌ای موجب تفکیک این دو بخش از یکدیگر شده است. بخش بین‌الملل جشنوره فیلم فجر، سال به سال با انرژی و انگیزه کمتر برگزار می‌شود و تنها شاهد آنیم که تماشاگرانی محدود از آثار این بخش دیدن می‌کنند که شاید دلیل حضور بسیاری از افراد در این فضا، صرفاً سرگرمی و امکانات رایگان جشنواره باشد. زمانی که شما در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر حضور پیدا می‌کنید در می‌یابید که افرادی خاص در این رویداد حضور به هم می‌رسانند و به هیچ عنوان نمی‌توان گفت که افراد حاضر در جشنواره و مخاطبان آن از طیف‌های وسیع و علاقه‌مندان واقعی سینما به شکل گسترده از سراسر کشور هستند.