به گزارش هنرآنلاین، هفتمین سمینار مدیران سینمایی حوزه هنری به میزبانی ساری از 19 تا 21 دی ماه برگزار شد. در این سمینار عملکرد پنج سال گذشته موسسه بهمن سبز حوزه هنری (پخش، توزیع، اکران و سینماداری حوزه هنری) بررسی و برنامه‌های پنج سال آتی تحلیل و ارزیابی شد.

در نخستین روز از این همایش محمود کاظمی مدیر عامل موسسه بهمن سبز گفت: در آستانه بهمن ماه و جشن‌های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، گرامی می‌داریم این ایام را و یاد می‌کنیم از امام راحل (ره) و شهدای انقلاب اسلامی. با توجه به اتفاق‌های خوبی که در این پنج سال افتاده می‌توانیم بگوییم ما به بخشی از اهداف خود رسیده‌ایم. آن هم در شرایط دشوار اقتصادی و وضعیتی که سینماها را تحویل گرفتیم. ما حرکتی جهادی در این موسسه داشتیم، همه این مجموعه شبانه روزی تلاش کردند تا بر مشکلات و موانع غلبه کنند و به هدف مطلوب برسند.

وی ادامه داد: برای طراحی چشم انداز پنج سال دوم، کارهای دشوارتری پیش روی ماست. به این دلیل واضح که دیگر روی نقطه صفر نایستادیم و این بار باید با شتاب بیشتری حرکت کنیم. پنج سال پیش ما 61 سالن داشتیم و امروز صاحب 103 سالن هستیم، در 29 شهر سینما داشتیم و این روزها حوزه هنری در 34 شهر سینما دارد. آمار صندلی ها از 27000 به 33340 رسیده است. در پنج سال اخیر ما 36 فیلم پخش و 408 فیلم اکران کرده‌ایم.

کاظمی افزود: انشالله در پنج سال دوم فعالیت موسسه بهمن سبز با حمایت آقای مومنی شریف رئیس محترم حوزه هنری و آقای حمزه‌زاده رئیس محترم سازمان سینمایی سوره مهر که همواره در کنار ما بودند، روند بازسازی، نوسازی و تجهیز سینماها ادامه یابد. ما خدمتگزار مردم خوب ایران هستیم و به ارتقای این خدمات فکر می کنیم. خبرهای خوبی برای مردم داریم که انشالله در دهه فجر اعلام خواهیم کرد.

مدیر عامل موسسه بهمن سبز در پایان گفت: رهبر انقلاب بارها به نقش مهم سینما در جهان امروز اشاره فرموده‌اند. ما باید بدانیم که سینمای ایران ظرفیت بیشتری برای نمایش آرمان‌ها و ارزش‌های دینی و ملی ما دارد. سینماهای حوزه هنری همواره در خدمت آثار ارزشمند، اخلاقی، دینی و انقلابی بوده است. فیلم‌هایی که جریان جاری پخش و اکران به آنها تمایلی نداشته در سینماهای این نهاد، اکران و توزیع خوبی داشته است.

پس از سخنان مدیرعامل موسسه بهمن سبز، دکتر سینا دلشادی رئیس حوزه هنری استان مازندران با اشاره به پایان فعالیت سینمای مبتذل با پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سینمای متعهد به وجود آمد. سینمایی مسئول در مقابل جامعه، انسان و ارزش‌های اخلاقی. سینمای دینی محصول همین تغییر نگرش در فرم و محتوا بود. پس از آن سینمای انقلابی متولد شد. این سینما هم ارزش‌های اخلاقی را به مخاطب یادآوری می‌کند، هم مضمون دینی دارد و هم معیارهای انقلابی ما را ترویج می‌کند، ما باید در گسترش این نوع سینما تلاش کنیم.

در نخستین روز از این سمینار محمود کاظمی مدیر عامل محترم موسسه بهمن سبز و سینا دلشادی رئیس حوزه هنری مازندران و علی سیدپور مدیر امور سینمایی استان با استاندار مازندران احمد حسین‌زادگان دیدار کرده و درباره پروژه‌های تازه سینمایی موسسه در این استان گفت و گو کردند.

تقدیر از حسین واحدی مدیر امور سینمایی خراسان جنوبی، سیاوش بیرانوند مدیر امور سینمایی لرستان و علی سیدپور مدیر امور سینمایی استان مازندران از دیگر بخش‌های این سمینار بود. حیدر مرادی (کردستان)، اسکندر نادری‌پور (قزوین)، سعید شرفی (همدان)، حسن کریمی (خراسان رضوی)، پرویز آزادی (زنجان)، مهدی حسن‌زاده (شهرکرد)، حسین واحدی (خراسان جنوبی)، محمدزمان کاشفی (گرگان)، سیاوش بیرانوند (لرستان)، علی سیدپور (مازندران)، فرزاد جعفری (خوزستان)، رسول شهابیان (شیراز)، علی سلیمانی (کرمانشاه)، مسعود یکانی (آذربایجان غربی)، جواد خازنی (آذربایجان شرقی) و مهدی مباشرت‌کار (بوشهر) در این سمینار حضور داشتند.