سرویس معماری هنرآنلاین: با حمایت انجمن علمی بخش شهرسازی دانشگاه شیراز و با همکاری اداره بازآفرینی محلات شهرداری شیراز و کافه گالری سی راه، رویداد مسابقه ملی "جستار نویسی شهری" برگزار می‌شود.

در توضیح این مسابقه آمده است: شاید که نه، قطعاً زمان آن فرا رسیده تا شهر را بدون عینک‌های تخصصی خود ببینیم، بخوانیم و فریاد بزنیم. قلم برداریم و در شهر پرسه بزنیم و بنویسیم. ثبت و ضبط کنیم، هر آنچه که از تجربه ما از زیستن در شهر است. صحبت هیچ گونه تجویز و نتیجه‌گیری‌ای در میان نیست. ما به دنبال ثبت شهر از طریق نگاه‌هایی هستیم که به ویروس همه‌گیر تخصص گرایی، آلوده نشد است. نگاهی ناب که داستان شهر را روایت می‌کند؛ گنجینه‌ای ارزشمند از نگاه‌های شما پیرامون شهر، جستارنویسی راهی خلاقانه برای ارتباط با شهر از طریق چرخاندن قلم بر روی کاغذ است.

تعداد واژگان آثار برای جستار حداقل 500 و حداکثر 2000 کلمه در نظر گرفته شده است.

آثار ارسالی بر اساس ویژگی‌هایی چون: انسجام، خلاقیت، روان بودن و زیبایی‌های ادبی داوری خواهند شد.

آثار ارسالی باید، در قالب جستار، دارای عنوان و مشخصات شرکت کنند باشند. همچنین عنوان هر اثر باید مبین شخصیت نوشته باشد.

بر اساس این گزارش، به سه نفر اول در این مسابقه یک شب اقامت در هتل سنتی نیایش واقع در بافت تاریخی شهر شیراز به همراه یک نفر اهداء خواهد شد.

همچنین سه نفر دوم تجربه استفاده از  غذاهای سنتی شهر شیراز در کافه گالری سی راه واقع در بافت تاریخی شهر شیراز را به دست خواهند آورد و آثار برگزیده در این رویداد در مجموعه‌ای چاپ خواهند شد.

شرکت برای همگان در این مسابقه آزاد و رایگان است و علاقه‌مندان می‌توانند تا 25 بهمن ماه آثار خود را به دبیرخانه این رویداد به آدرس jostareshahri@gmail.com یا kiani.abbas72@gmail.com ارسال کنند.