سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "کالبد شکافی" به نویسندگی و کارگردانی سامان ارسطو محصول نه ماه تمرینات کارگاهی، از امروز 19 دی‌ماه ساعت 18 در سالن سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود و بازیگران این نمایش نادیا باوند، هدیه خانیان، حمیدرضا سنگیان، مانا شریفیان، سیما شکری، ماهی عظیمی، مرتضی علیدادی، میثم غنی‌زاده، حمیدرضا قبادی، امیرموید باوند و سامان ارسطو هستند.

سامان ارسطو  در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره ایده نگارش و موضوع و مضمون نمایش "کالبد شکافی" گفت: اساساً نمایشنامه‌ نمی‌نویسم بلکه واقعیت‌های بیرونی را از زبان بازیگران روی صحنه می‌آورم و در حقیقت نوشته‌ها را تدوین کرده و سپس کارگردانی می‌کنم.

او در ادامه اضافه کرد: نمایش "کالبد شکافی" شناخت خود و دیگر آدم‌هاست. انسان‌ها باید به شناختی از خود برسند و در یکی از کپشن‌ها نوشته شده است: "4 ساعت جلوی آینه می‌ایستیم اما از دیدن خود واقعی‌مان هراس داریم". از آن‌جا که از دیدن خود حقیقی‌مان می‌ترسیم به زندگی دیگران سرک کشیده و آن‌ها را قضاوت می‌کنیم در صورتی‌که اگر خود را کالبدشکافی کنیم دیگر دست به قضاوت دیگران نخواهیم زد. این اثر نمایشی به بحث آگاه‌سازی درخصوص جنسیت و اینکه چرا ما تا این حد درگیر این قضیه هستیم، می‌پردازد در صورتی‌که انسان بودن فارغ از زن، مرد یا ترنس بودن، مهم است.

این کارگردان و بازیگر تئاتر درباره فضا و سبک اجرایی این نمایش خاطرنشان کرد: این نمایش اپیزودیک و پداگوژی است. "کالبد شکافی" دارای 7 اپیزود است و در هر اپیزود خانواده‌ای داستان زندگی‌شان را روایت می‌کنند. سبک و شیوه اجرایی کاملاً رئال و بر مبنای اتفاقات واقعی است که بازیگران آن را روایت می‌کنند. این نمایش طی کارگاه‌های بازیگری و شناخت از خود شکل گرفته است.

ارسطو درباره طراحی صحنه نمایش "کالبد شکافی" یادآور شد: مانند دیگر کارهایی که به روی صحنه آوردم طراحی صحنه ندارم و تنها بازیگر است، نوری تخت و تماشاگر.

او در پایان صحبت‌هایش تصریح کرد: تلاشم این است که مخاطب در این نمایش، خود و ما را ببینید. در این نمایش هیچ فاصله‌ای میان تماشاگر به عنوان دیوار چهارم و بازیگر وجود ندارد. امیدوارم حداقل انسان‌های جامعه ما به شناخت از خود برسند.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: تهیه کننده: گروه نمایش آوای دیوانگان، دستیار کارگردان و برنامه ریز: امیرموید باوند، طراح لباس: سامان ارسطو، عکس: بابک حقی و علی مرزبان، ساخت تیزر: علیرضا قیدیان، موسیقی تیزر: آوا اعرابی، گرافیست: میثم قهرمانی نژاد و طراح و مجری نور: علی اصغر فرخی.

علاقمندان به منظور تماشای این نمایش می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.