سرویس سینمایی هنرآنلاین: دو فیلم "درساژ" به کارگردانی پویا بادکوبه و "تخته گاز" به کارگردانی محمد آهنگرانی از امروز به روی پرده سینماها می‌روند تا در مجموع باز تعداد فیلم‌های کمدی حاضر بر پرده نسبت به فیلم‌های اجتماعی بالاتر باشد.

درساژ

"درساژ"

نخستین فیلم بلند پویا بادکوبه در مقام کارگردان است که سال گذشته و در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، از نظر هیئت انتخاب جا ماند و در نهایت در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش درآمد و نظر بسیاری از منتقدان و اهالی سینما را به خود جلب کرد و موفق به دریافت جایزه شد. گلسا دختری ۱۶ ساله است که به همراه خانواده‌اش در شهری کوچک در اطراف تهران زندگی می‌کند. او بیشتر اوقات خود را با گروهی از دوستانش می‌گذراند. یک روز آنها تصمیم می‌گیرند تا دست به اقدامی هیجان‌انگیز بزنند؛ اقدامی که پیامدهای غیرمنتظره‌ای در پی خواهد داشت و از کاری صرفاً سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز، به دردسری پیچیده تبدیل می‌شود. اتفاقاتی که رخ می‌دهد که از اساس دیدگاه گلسا نسبت به زندگی را تغییر می‌دهد... علی مصفا، شبنم مقدمی، هوشنگ توکلی، علیرضا ثانی‌فر، علیرضا آقاخانی، سیامک ادیب، جلال فاطمی، لویی سیفی، یسنا میرطهماسب، باسط رضایی، به‌آفرید غفاریان، شایان فصیح‌زاده، رامبد مطلبی و با معرفی نگار مقدم در این فیلم به هنرنمایی می‌پردازند.

تخته گاز

"تخته گاز"

ساخته  محمدآهنگرانی قصه سلیمان است که قطار خنده را به قصد اثبات مرد بودنش در خانواده و جامعه تخته گاز می‌راند چرا که به هزار و یک دلیل زیر سوال قرار گرفته شده و خود او نیز به این امر واقف شده و درصدد رفع نواقص خود برآمده است. قطار او در نهایت در ایستگاه خنده توقف می‌کند. سام درخشانی، کامبیز دیرباز، لیلا اوتادی، الهام حمیدی، رز رضوی، بیژن بنفشه‌خواه، نیما شاهرخ‌شاهی، پرستو صالحی، با حضور داریوش فرهنگ، با هنرمندی نفیسه روشن و با معرفی امیرعلی تکیه در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.