به گزارش هنرآنلاین، در میان این نمایشگاه‌گردان‌ها دو چهره به نام اویل بورلورو (نمایشگاه‌گردان موزه مدرن پاریس) و ژان مارک دوکرو یکی از معروف‌ترین نمایشگاه‌گردان‌های فرانسوی حضور داشتند.

مریم مجد یکی از مدیران رویداد هفته هنر تیر گفت: در همه جای دنیا برگزاری هفته‌های هنر مرسوم است اما در ایران و شهر تهران تا پیش از این شاهد برگزاری چنین رویداد هنری نبودیم از این رو براساس ضرورت موجود تصمیم گرفتیم که در تهران نیز هفته هنر برگزار کنیم.

مجد افزود: در رویداد تیر آرت 10 گالری حضور داشتند که از آن میان 9 گالری در هفته هنر نیز شرکت می‌کنند. علاوه بر آنها گالری‌های دیگر نیز بر اساس برنامه‌ای که برای تاریخ مورد نظر ما دارند، در هفته هنر تیر حضور دارند. برنامه هر گالری در محل همان گالری برگزار می‌شود و ما کاتالوگ جامعی برای معرفی فعالیت‌های آنها منتشر کرده و مجموعه‌داران را با آنها ارتباط می‌دهیم.

مجد ادامه داد: در این رویداد 13 کیوریتور پروژه‌های مکان‌محور خود را در فضای عمومی شهر تهران به نمایش خواهند گذاشت و بیشتر این پروژه‌ها در منطقه شش برگزار می‌شوند و در کنار این پروژه‌ها نشست‌هایی با تمرکز بر هنر معاصر در کافه گود، یاس و خانه وارطان برگزار می‌شود.

مجد گفت: به مناسبت برگزاری این هفته تعدادی از مجموعه‌داران و نمایشگاه‌گردان‌های خارجی را برای حضور در این رویداد دعوت کرده‌ایم و برای آنها برنامه بازدید از گالری‌ها و پروژه‌های نمایشگاه‌گردانی که در فضای فرهنگی برگزار می‌شوند ترتیب داده‌ایم و یکی از این برنامه‌ها معطوف به نمایشگاه "فرصت" و پروژه تهران است که در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

او افزود: نمایشگاه "فرصت" از جمله نمایشگاه‌های خوبی است که در خانه هنرمندان ایران برگزار شده و این نمایشگاه با توجه به تنوع آثار و اینکه با همکاری انجمن‌های تجسمی برگزار شده قابل تامل است.

مریم مجد درباره اهمیت برگزاری هفته هنر تیر گفت: ما برنامه‌های این هفته را اعلام کرده‌ایم و بسیار امیدوار هستیم که بتوانیم ضمن همراهی مخاطبان خاص٬ مردم را در جریان آنچه در حوزه هنر تجسمی رخ می‌دهد قرار دهیم و این فضا را بازتر کنیم. مخاطبان همیشگی هنر تجسمی با این فضا آشنا هستند اما قصد داریم افراد بیشتری در این جشن هنری حضور پیدا کنند.

گلی امامی نیز که یکی از اعضای تیم بازدید کننده از نمایشگاه "فرصت" بود، گفت: خانه هنرمندان همواره یکی از مکان‌های فرهنگی و هنری است که به آن سر می‌زنم و این مجموعه از امکانات و ظرفیت‌های خوبی برخوردار است، اما باید از این امکانات به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

او افزود: همواره در خانه هنرمندان ایران، با توجه به گالری‌های متعددی که دارد٬ نمایشگاهی برپا است اما "فرصت" از این منظر که تمام فضای نمایشگاهی خانه هنرمندان ایران را دربرگرفته و در آن شاهد نمایش آثار متنوعی هستیم، بسیار ارزشمند است. امیدوارم در سال‌های آینده نیز شاهد چنین نمایشگاهی در خانه هنرمندان باشیم.

این رویداد فرهنگی، با همکاری انجمن‌های خوشنویسان ایران، تصویرگران ایران، هنرمندان سفالگر، عکاسان ایران، هنرمندان مجسمه‌ساز ایران، هنرمندان نقاش ایران و طراحان گرافیک ایران، با هدف ایجاد فرصتی نو برای آشنایی علاقمندان و مخاطبین عام با هنر معاصر ایران برگزار می‌شود.

نمایشگاه "فرصت" تا ۲۸ دی میزبان علاقه‌مندان است.