سرویس مد و لباس هنرآنلاین: فراخوان هفتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش، آبان ماه 97 منتشر و بنا بر این فراخوان، محورهای بخش اصلی شامل فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی شامل مظاهر و مولفه‌های فرهنگ و تمدن ایرانی شامل مکان‌های تاریخی و گردشگری، اعیاد ملی و مذهبی همچون نوروز و یلدا، دانشمندان، مشاهیر واساطیر ایرانی، صنایع دستی ایران، دستاوردها و فعالیت های علمی، فناوری و صنعتی کشور اعلام شد.

این رویداد در سال‌های برگزاری خود توانسته است درمسیر برای الگوسازی و ترویج نقش‌های ایرانی متناسب با فرهنگ و نیاز جامعه گام بردارد.

هفتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش شامل دو بخش اصلی در قالب مسابقه و برنامه‌های بخش جانبی برگزار می‌شود و یکی از مهمترین اهداف آن ارائه نکات آموزشی در راستای احیای طرح‌های بومی، ملی و دینی است.

جهاد دانشگاهی واحد هنر در قالب دبیرخانه دائمی جشنواره "نقش تن‌پوش"، تلاش می‌کند با برجسته‌سازی این موضوع، طرح‌ها و نمادهای متناسب با فرهنگ ایرانی را جایگزین "طرح‌های غیربومی" کند.

برپایی کارگاه‌های کشوری هفتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش آغاز و کارگاهی با عنوان "بوم تن" به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر و دانشگاه فنی دختران انقلاب اسلامی بجنورد در این شهر برپا شده است.

مدرس این کارگاه، مهسا ارزمانی از هنرمندان طراح لباس و فعال در عرصه هنرهای تجسمی شهرستان بجنورد است.

photo_2019-01-05_21-05-55

از مهم‌ترین اهداف این جشنواره می‌توان به کمک به انتقال مفاهیم و مؤلفه‌های فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی از طریق تن پوش، بسترسازی جهت حضور فعال هنرمندان و طراحان خلاق در عرصه مدو لباس کشور، رشد خلاقیت و استعدادهای هنری جوانان و شناسایی افراد مستعد و معرفی ایشان به مراکز تولیدی و صنعتی، کمک به تجاری‌سازی و تولید طرح‌های منتخب تن‌پوش اشاره کرد.

محورهای بخش جانبی این جشنواره شامل برگزاری ورک شاپ همسو با محورهای بخش اصلی جشنواره، برگزاری نمایشگاه آثار طراحان و هنرمندان خلاق در زمینه طراحی تن پوش، بازدید از مراکز تاریخی، گردشگری و صنعتی است.

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه هفتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش، 15 اسفند ماه 1397 اعلام شده و آئین اختتامیه و اهدای جوایز در تاریخ 11اردیبهشت ماه 1398 برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جهاد دانشگاهی هنر به نشانیwww.jdart.ir مراجعه کنند.