به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، کتاب "قصه‌های مانی و مانا" به قلم سپیده خلیلی با هدف  آموزش حفاظت از خود برای کودکان به چاپ رسید.

این کتاب مشتمل بر 7 قصه با عنوان‌های"ای وای! پیدا شد"، "بوس، نه"، "دکتر بازی"، "مانی و شنا"، "لواشک یواشکی"، "راز بد" و "غریبه" است که هر کدام به زبانی ساده و در قالب داستان به منظور آموزش چگونگی محافظت ازخود به کودکان نوشته شده‌اند. 

همچنین توجه به نقش پدر و مادر از ویژگی های اصلی داستان‌های این مجموعه است. آموزش محافظت از بدن از دوران کودکی باعث جلوگیری از خطرات می‌شود. خطراتی که همواره کودکان را  به دلیل سن کم و نداشتن تجربه تهدید می‌کند.

در این موضوع همواره مقالات فراوانی  نوشته شده و روان‌شناسان و محققان نظریه‌های زیادی را مکتوب کرده‌اند. گاهی بهره‌گیری از شیوه‌های غلط آموزشی در این زمینه می‌تواند اثرات معکوس داشته و موجب تخریب ذهن کودکان شود.

اما آموزش صحیح با رعایت همه جوانب قطعا موجب دور کردن کودکان از خطر خواهد شد.

"قصه‌های مانی و مانا" را دکترسپیده خلیلی نویسنده، روانشناس و کارشناس با سابقه آموزش و پرورش به رشته تحریر درآورده است.

این داستان‌ها ابتدا در مجلات رشد منتشر شده و در معرض اظهار نظر عمومی قرارگرفته‌اند و پس از کسب تایید صاحب نظران اکنون در قالب یک کتاب با قیمت 18هزار تومان توسط انتشارات مدرسه روانه بازار شده‌اند.

بررسی امکان تفسیر دینی از فلسفه‌‌ افلاطون

به تازگی کتاب "بررسی امکان تفسیر دینی از فلسفه‌ افلاطون" نوشته‌ دکترهادی جعفری به همت انتشارات نقد فرهنگ منتشر شده است. این کتاب می‌کوشد امکان نوعی تفسیر دینی و معنوی از فلسفه‌ افلاطون، در مقام بنیان‌گذار متافیزیک را برجسته کند.

بی‌تردید این امکان، باید به نحو توامان در کنار سایر امکانات مستتر در تفکر افلاطونی مد نظر قرار بگیرد. افلاطون به لحاظ تاریخی، در پایان سنت فکری و فرهنگی یونان باستان و در آغاز ظهور سنت جدید متافیزیک قرار دارد. به همین دلیل، در کنار خردگرایی منطق محورانه‌‌ متافیزیکی، هنوز عناصر نیرومندی از تفکر شهودی، معنوی و دینی یونان باستان در اندیشه‌ او حضور دارد.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۱۸ دی ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب "بررسی امکان تفسیر دینی از فلسفه‌ افلاطون" اختصاص دارد که با حضور دکترانشاالله رحمتی، دکتربیژن عبدالکریمی و دکترهادی جعفری در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

گرامی‌داشت چهار نویسنده کودکان و نوجوانان

مراسم گرامی‌داشت برای چهار نویسنده درگذشته ادبیات کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

این مراسم برای گرامی‌داشت ناصر ایرانی، مهین‌دخت بهرامی، عباس عبدی و خسرو یحیایی با عنوان "یاد بعضی نفرات" روز سه‌شنبه ۱۸ دی‌ماه، از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در محل انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار خواهدشد.

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در خیابان سمیه، بین مفتح و فرصت، کوچه پروانه واقع است.