سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "در آغوشم آب، باد، خاک" به نویسندگی، کارگردانی و بازیگری امیر حامد از 12 دی‌ماه ساعت 17 در تئاتر باران روی صحنه است.

امیر حامد در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره ایده نگارش این نمایشنامه گفت: همواره در زندگی دغدغه ضدجنگ داشتم و به بحث انسانیت و صلح و اینکه کاربرد آن در کجاست بسیار فکر می‌کردم. همچنین به کشورهای حاشیه‌ای که درگیر جنگ هستند می‌اندیشیدم هرچند که ما تنها یک بعد این جنگ‌ها را می‌بینیم و نمی‌دانیم فارغ از دین و مذهب چه اتفاقی برای آدم‌ها در روند جنگ‌ها می‌افتد. بر این اساس این ایده شکل گرفت،  تکمیل و به نمایشنامه تبدیل شد.

او داستان نمایش "در آغوشم آب، باد، خاک" را اینگونه توضیح داد و عنوان کرد: مرد سوری که در سوربن تئاتر خوانده است می‌خواهد به شهر خود باز گردد و نمایش اجرا کند و رنسانسی در تئاتر وطنش‌اش ایجاد کند. او به محض ورود به کشورش توسط داعش دستگیر شده و مجبور به فرار می‌شود. طی مسیر اتفاقاتی برای همسر و فرزندش می‌افتد. او در راهِ فرار، شهر به شهر پیام صلح و دوستی را منتشر می‌کند...

این بازیگر و کارگردان تئاتر درباره بازی خود در این اثر نمایشی خاطرنشان کرد: قصد آن را داشتم که در این نمایش بازیگر دیگری ایفای نقش کند اما بالاجبار با توجه به کمبود زمان مجبور شدم که خودم در این نمایش بازی کنم.

حامد درباره سبک و فضای اجرایی این نمایش اظهار کرد: این اثر مونولوگ است و بی‌شباهت به تئاتر بی‌چیز نیست و تنها دوچمدان در آن است که نشانگر سفر به مکان‌های مختلف جهان است.

او درخصوص طراحی صحنه نمایش "در آغوشم آب، باد، خاک" یادآور شد: دو چمدان در صحنه به وسیله نخی به یکدیگر متصل هستند که روی این نخ،  قایق، آدم‌ها، غرق شدن، هواپیما و ... تصویرسازی می‌شود. ظرف پر از آبی در صحنه است که نشانگر دریای مدیترانه است.

امیر حامد درباره موسیقی این اثر نمایشی گفت: موسیقی این نمایش به صورت زنده با استفاده از سازهایی چون گیتار، ویولن و طبل نواخته می‌شود که استفاده از این سازها بیشتر به جهت فضاسازی و افکتیو است. دو قطعه موسیقی نیز به صورت پلی بک پخش می‌شود.

او در پایان صحبت‌هایش تصریح کرد: امیدوارم این نمایش دیده شود. دغدغه همه مردم صلح است و همه ما به دنبال صلح هستیم و جنگ طلب نیستیم. این نمایش دیالوگی دارد مبنی بر اینکه "پیامم به تمام رهبران جنگ‌طلب این است که در آغوش گرفتن بهتر از کشتن است". هر چند صلح یک رویاست اما هریک از ما باید در این مسیر گامی برداریم.  

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: موسیقی و طراحی صدا: روزبه اخوان، صدا: ریحانه لطیفی، آوا: رها حاجی زینل، عکس و فیلم: قرشید شعبان زاده، طراح پوستر و تیزر: مهدی حیدرنژاد، دستیار کارگردان و مدیرصحنه: سامی پارسا، طراح صحنه و نور: نوید رنجی و طراح لباس: علی حامد.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.