به گزارش هنرآنلاین بر اساس اعلام دبیرخانه دومین دوره جایزه ادبی احمد محمود، مراسم اختتامیه دومین دوره این جایزه با حضور اهل قلم و هنرمندان فردا پنجشنبه 13 دی ماه برگزار می‌شود.

در این دوره، جایزه‌ای ویژه تحت عنوان "نشان طلایی احمد محمود" به شخصی که آثار درخوری درباره آثار احمد محمود و یا تحلیل آثار او نگاشته است، اهدا می‌شود.

 10 نامزد نخست  این دوره براساس نظرسنجی امتیازی و آماری بیش از پنجاه منتقد و نویسنده و روزنامه‌‌نگار انتخاب شده بودند و در نهایت پنج اثر به عنوان نامزد نهایی در هر دو بخش مجموعه داستان و رمان به عنوان راه‌یافتگان نهایی معرفی شدند.

نامزدهای نهایی بخش رمان با داوری محمد حسینی، کامران سپهران و امیر نصری از میان 10 نامزد ابتدایی برگزیده شده و به این مرحله رسیده‌اند عبارت‌اند از:

"آتش زندان" ابراهیم دمشناس، نشر نیلوفر

"آلوت" امیر خداوردی، انتشارات نگاه

"بند محکومین" کیهان خانجانی، نشر چشمه

"راهنمای مردن با گیاهان دارویی"، عطیه عطارزاده، نشر چشمه

"سرزمین عجایب" جعفر مدرس‌صادقی، نشر مرکز

نامزدهای نهایی بخش مجموعه داستان که با داوری که با داوری بهناز علی‌پورگسگری، رضا زنگی‌آبادی و محمد طلوعی از میان 10 نامزد ابتدایی برگزیده شده و به این مرحله رسیده‌‌اند عبارت‌اند از:

"با شب یکشنبه" محمدرضا صفدری، نشر نیماژ

"جای خالی مار" احسان نصرتی، نشر چشمه

"خدا مادر زیبایت را بیامرزد" حافظ خیاوی، نشر ثالث

"روی خط چشم" پیمان هوشمندزاده، نشر چشمه

"زخم شیر" صمد طاهری، نشر نیماژ

جایزه نهایی در هر دو بخش از ساعت 18 تا 20 در خانه هنرمندان، سالن استاد شهناز و طی مراسمی به برگزیده هیات داوران اهدا خواهد شد. این جایزه شامل تندیسی ساخته رضا قرباغی و یک میلیون تومان پول خواهد بود.

دبیری این دوره از جایزه احمد محمود بر عهده مهدی یزدانی‌خرم است.