به گزارش هنرآنلاین، یوآخیم هاینستل متولد 1968 در گرتس اتریش است. بیست و پنج سال است که به فعالیت­‌های پژوهشی، آموزشی و تألیف در زمینۀ علوم فرهنگی، تاریخ اجتماعی و فراملیتی مشغول است. هاینستل در نمایشگاه جدیدش در گالری فرمانفرما به فرهنگ و تاریخ اجتماعی سیگار کشیدن در ایران و جهان پرداخته است.

در بخشی از بیانیۀ نمایشگاه آمده است: "آنچه همواره توجه من را بر می‌انگیزد، چگونگی رویارویی و برخورد مردم با شرایط و یا اشخاص ناشناس و بیگانه است. افراد در چنین موقعیت‌های ناآشنایی یا می‌ترسند و یا جذب آن می‌شوند. اساس کارهای آموزش و تحقیقاتی من تا به امروز بر مبنای تئوری‌های میشل فوکو بوده است. پیدا کردن پاسخ برای مناقشه‌های اجتماعیِ امروز از طریق آنالیز منابع تاریخی، یکی از شاخص‌ترین روش‌های تحقیقاتی مورد استفاده‌ام بوده است. کلیشه‌های موجود، تبعیض‌های اجتماعی و عقاید نژادپرستانه از مهم‌ترین مضامین تحقیقاتی نام برده شده‌اند..."

مجموعۀ حاضر  حاصل بیش از سی و پنج جمع‌­آوری آرشیوی از فرهنگ سیگار کشیدن متشکل از پنجاه هزار جعبه‌سیگار متفاوت و همچنین تبلیغات آنها از سراسر دنیا، است.

نمایشگاه "از سلطان تا کابوی ..." تا 12 بهمن 1397 در گالری فرمانفرما ادامه دارد. بازدید در روز افتتاحیه از ساعت 16 الی 20 و همه روزه از ساعت 11 الی 19 است. گالری فرمانفرما در میدان هفت تیر- خیابان کریمخان­زند- خردمند شمالی- کوچه اعرابی 2 قرار دارد.