به گزارش هنرآنلاین، دوازدهمین جلسه از ویژه برنامه "نمایش گزیده‌ چهل سال سینمای ایران" پنج‌شنبه 13 دی‌ماه در موزه سینما برگزار می‌شود و دو فیلم سینمایی "آژانس شیشه‌ای" به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و "طعم گیلاس" ساخته زنده‌یاد عباس کیارستمی از تولیدات سال‌ 1376 اکران می‌شوند.

"آژانس شیشه‌ای" از فیلم‌های به یادماندنی سینمای دفاع مقدس به شمار می‌رود که در شانزدهمین جشنواره فیلم فجر در سال 76 موفق شد سیمرغ بلورین بهترین فیلم، فیلمنامه و کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول و دوم مرد برای پرویز پرستویی و رضا کیانیان، بهترین بازیگر نقش دوم زن و مرد برای بیتا بادران و حبیب رضایی، بهترین موسیقی متن و بهترین تدوین را از آن خود کند.

فیلم سینمایی "طعم گیلاس" زنده‌یاد کیارستمی کارگردان مطرح سینمای ایران نیز از فیلم‌های ماندگار تاریخ سینمای ایران و جهان است که در پنجاهمین دوره جشنواره کن در سال 1997 میلادی توانست نخل طلای این رویداد بزرگ سینمایی را به طور مشترک با فیلم "مارماهی" ساخته شوهه ای ایمامورا به دست آورد. همچنین بعدها مجله تایم این فیلم را به عنوان یکی از 10 فیلم برتر تاریخ فستیوال کن معرفی کرد.

در دوازدهمین جلسه از ویژه‌برنامه "نمایش گزیده‌ چهل سال سینمای ایران"، "ناصر صفاریان" کارگردان و منتقد سینما در نشستی با اعضای سینماتک موزه سینما، از زمانه و ساختار "آژانس شیشه‌ای" سخن می‌گوید و محسن آزرم نویسنده و منتقد سینما نیز "طعم گیلاس" را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بر پایه این خبر، "آژانس شیشه‌ای" ساعت 15 و "طعم گیلاس" ساعت 17 در سالن سینمافردوس موزه سینما روی پرده می‌روند.

فیلم‌های معرفی شده در ویژه برنامه "نمایش گزیده‌ چهل سال سینمای ایران" با تلاش فیلمخانه ملی ایران برای نخستین بار و ویژه این برنامه، اسکن و اصلاح رنگ شده‌اند، از این رو اعضای سینماتک موزه سینما نسخه‌های باکیفیت بالا و کم نظیری از فیلم‌‎های چهار دهه اخیر سینمای ایران را خواهند دید.