ابراهیم فروزش، مجسمه ساز و کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار هنر و اقتصاد هنرآنلاین با اشاره به منزوی بودن مجسمه سازی در میان هنرهای تجسمی، اظهار کرد: در میان هنرهای تجسمی بیشترین حجم فروش را هنر نقاشی به خود اختصاص داده و مجسمه سازی در میان این هنرها در انزوا قرار دارد. این مسئله برای مخاطبان و بازدید کنندگان نیز صدق می کند، یعنی بازدید کنندگان از نمایشگاه های مجسمه سازی، قشر خاصی از علاقه مندان هستند و این هنر هنوز در میان مردم عمومی نشده است.

وی درباره اختصاص ا/0 درصد از بودجه وزارتخانه های دولتی برای خریدهای فرهنگی، اظهار کرد: این مسئله و خرید آثار هنری می‌تواند موجب بالا رفتن میزان تولید آثار هنری شود، البته وزارت‌خانه‌های دولتی در این مقوله با برنامه عمل نمی کنند و نگاهی هنری به این مسئله ندارند.

فروزش اظهار کرد: باید شرایطی فراهم آید که در اکسپوها آثار جوانان مجسمه ساز با قیمت پایین خریداری نشود تا این مسئله موجب دلسردی هنرمندان این عرصه را فراهم نکند. برخی از این جوانان فارغ التحصیل این رشته هستند و هیچ درآمدی بجز درآمدهای هنری ندارند و اگر آثار با قیمت مناسبی خریداری نشود آنها نمی توانند به کار خود در این زمینه ادامه دهند.

این مجسمه ساز گفت: همانگونه که از هنرهایی چون سینما و تئاتر حمایت دولتی به عمل می آید. مجسمه سازی نیز برای ادامه بقای خود به حمایت های مالی دولت نیاز دارد. در واقع جوانان این عرصه باید از نظر مالی تامین شوند تا بتوان به آینده این هنر امیدوار بود.

انتهای پیام / 42