به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایسنا، بخش‌هایی از این مسجد شامل گچ بری‌های نفیس در سال 1359 بر اثر بی‌توجهی تخریب شد و به جای آن سالن اجتماعاتی ساخته شد. این مسجد دارای هفت محراب زیبا تزیین شده با گچ بری‌های نفیس بود.

رئیس روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردستان در این باره گفت: کار احیای بنای مسجد پامنار زواره از سال گذشته پس از تخریب سالن نوساز و انجام کار باستان شناسی آغاز شد.

مرتضی میرانی افزود: با اختصاص یک میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار بخش هایی از این مسجد به همان سبک قدیمی دوباره ساخته شد.

وی افزود: ساخت این بنا براساس عکس ها و نقشه های موجود از ساختمان قدیمی مسجد در حال انجام است البته تکمیل ساختمان مسجد پامنار زواره به اعتبارات ملی نیاز دارد.

مسجد پامنار یا مسجد بنکویه زواره یکی از گنجینه‌های ارزشمند و بی‌نظیری بوده که در دوران سلجوقیان به سال 461 ه ق بنای آن به اتمام رسیده است. گفته می‌شود در ابتدا این مسجد آتشکده بوده که با ظهور اسلام تخریب شده است.

آنچه از این مسجد به جای ماند تعدادی ایوان یک شبستان وچهار محراب و یک صحن است همچنین مناره‌ای که دومین مناره تاریخدار ایران به شمار می‌رود در ضلع جنوبی این مسجد با قامتی بلند به ارتفاع 21 مترمزین به کتیبه‌ای برجسته با خط کوفی با اجر بر جدار خارجی این مناره قرار دارد.

این مسجد که قدمت آن به نزدیک به هزار سال می‌رسد در دوازدهم اسفند سال 1315 به شماره 284 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.