به گزارش هنرآنلاین، گروه بین‌المللی موسیقی تکسیم که یک گروه موسیقی بی‌کلام در ترکیه است، برای نخستین بار در تاریح 18 دی ماه در برج میلاد روی صحنه می‌رود.

چهره‌هایی چون علی زند وکیلی، امید حاجیلی، یاشار خسروی و میثم مروستی در صفحات شخصی خود علاقه‌مندان به موسیقی را برای حضور در این اجرا دعوت کرده‌اند.

گروه موسیقی استانبولی تکسیم در حالی در تهران به اجرای برنامه خواهند پرداخت که تاکنون سه آلبوم را در کشور ترکیه منتشر کرده است. اعضای گروه، هوسنو شان‌اندریجی (کلارینت)، آیتاچ دوغان (ساز قانون) و اسماعیل تونچبیلک (باغلاما) هستند.

محمود شبیری از تهیه کنندگان این کنسرت درباره این برنامه معتقد است: حضور آرتیست‌های بین المللی معمولاً بر اساس عیار هنری آنها در ایران اتفاق می افتد. گروه تکسیم کنسرت‌های فراوانی را در سالهای گذشته روی صحنه برده است و انتشار تصاویر این کنسرت‌ها در ایران باعث شده این گروه طرفداران زیادی داشته باشد.

وی افزود: 18 دی‌ماه در برج میلاد با یک برنامه متفاوت در خدمت علاقمندان به موسیقی هستیم و علاوه بر استقبال جالب برخی ستاره‌های موسیقی از این کنسرت در ایران، هیجان مخاطبین فراوان این گروه در کشور نیز غافلگیرمان کرده و امیدواریم با یک اجرای خوب بتوانیم پس از مدت‌ها کنسرت جذابی را روی صحنه ببریم.

نام گروهِ تکسیم از مشهورترین میدان شهر استانبول یعنی "میدان تکسیم" گرفته شده و آن‌ها در سال ۲۰۰۷ اولین آلبوم‌شان را با الهام از فضای این شهر منتشر کرده‌اند. این گروه تا به حال سه آلبوم منتشر کرده‌اند: "تکسیم تریو " در سال ۲۰۰۷، "تکسیم تریوی ۲" در سال ۲۰۱۳ و "آهی" در سال ۲۰۱۶.

موسسه "رنگین کمان هنر جوان" به تهیه کنندگی محمود شبیری و سپهر صاحبی برگزار کنندگان این کنسرت هستند و بلیت‌فروشی آن در سایت "tik8" آغاز شده است.