سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش خردسال و کودک "عمو پامبل" به نویسندگی محسن ایمانخانی و اکرم اصغری و طراحی و کارگردانی مهدی قلعه دی و بهمن ماه سال جاری ساعت 18 در تالار هنر روی صحنه است و بازیگران این اثر نمایشی مجتبی کاظمی، علی بیک محمدی، عطا مقیمی، رسول قنبری، بهروز مهرعلیان، دریا مرادی دشت، راضیه رفیع‌زاده، آرزو صدری و مهدی قلعه هستند.

مهدی قلعه در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین با بیان اینکه نمایش "عمو پامبل" برای گروه سنی 3 تا 12 سال یعنی خردسالان و کودکان اجرا می‌شود، درباره داستان این اثر نمایشی گفت: داستان این نمایش درباره دختر و پسر بچه‌ای است که پدر و مادرشان خارج از منزل هستند و آن‌ها در خانه تنها هستند. به دنبال یک بازی در کتابخانه با کتابی با عنوان "عمو پامبل" روبرو می‌شوند که هدیه پدرشان در روز تولدشان بوده است.

او همچنین در ادامه اضافه کرد: در این کتاب عمو پامبل آرزوی بچه‌ها را برآورده می‌کند. دختر و پسر بچه نیز آرزو می‌کنند تا عمو پامبل به پیش آن‌ها آمده و آرزوی‌شان را برآورده کند. چشم‌های‌شان را می‌بندند و نزد عمو پامبل می‌روند. پامبل به آن‌ها می‌گوید در شرایطی که به 3 جای مختلف بروند و به او کمک کنند آرزوی‌شان را برآورده خواهد کرد. دختر و پسر بچه به پیشنهاد عمو پامبل به یک جنگل، به کلبه پدر ژپتو و خانه سیندرلا می‌روند و ...

این کارگردان تئاتر درباره فضای اجرایی نمایش "عمو پامبل" خاطرنشان کرد: نمایش فضای زنده‌ای دارد و در بخش‌هایی نیز از عروسک در آن استفاده می‌شود. فضای نمایش از طراحی لبا‌س‌ها، طراحی صحنه، گریم و ... کاملاً فانتزی است و حتی موسیقی‌های ساخته شده برای این اثر که به صورت پلی‌بک پخش می‌شود، فضایی فانتزی دارد.

قلعه در پایان عنوان کرد: در پایان این نمایش برگه‌هایی در اختیار کودکان قرار می‌گیرد و از آن‌ها خواسته می‌شود تا یک آرزو را بدون دخالت والدین‌شان روی آن برگه‌ها بنویسند تا ما خودمان و یا با رایزنی با دیگران آن آرزو را برآورده کنیم. قرار است تا در اجرایی متفاوت آرزوهای گفته شده و یا نوشته شده را برای کودکان برآورده کنیم. در اجراهای گذشته کودکی آرزوی سنگ رنگی کرده بود، کودکی دیگر لباس سیندرلا و یک نفر اسب شاخدار خواسته است.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت ایران نمایش تهیه کنند.