سرویس سینمایی هنرآنلاین: پرویز شیخ طادی کارگردان این روزها سریال "بانوی سردار" را آماده پخش از تلویزیون دارد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این سریال گفت: سریال "بانوی سردار" در 12 قسمت تولید شده و آماده پخش است، اما هنوز زمان آن مشخص نیست.

"بانوی سردار" درباره زندگی بی‌بی مریم سردار بختیاری است که تعدادی سردار در کنار او فعالیت دارند و کتابی نیز از زندگی وی منتشر شده است. این سریال به زندگی نخستین بانوی سردار ایرانی است که به مبارزه با استکبار انگلیس و حکومت مرکزی رضا شاه می‌پردازد. تربیت فرزندان دلیر وطن پرست شیر علیمردان خان، ایجاد وحدت بین اقوام ترک تبار و لر تبار، تاثیرگذاری بی بی مریم بر قوم بختیاری و استقلال و اتکا به خود از مضامینی است که در این سریال به آن پرداخته شده است.

"بانوی سردار" مجموعه اقتباسی است که نگارش و تحقیق آن دو سال به طول انجامید و درباره زندگی بی بی مریم ملقب به سردار مریم است که عدل و عدالت را بین اقوام گسترش داد و دربین رعایا محبوبیت پیدا کرد و دست خوانین ظالم را کوتاه کرد. پانته آ سیروس، حبیب دهقان نسب، حمیدرضا نعیمی، فرخ نعمتی، مهدی میامی، سیاوش درخشی، بهشاد چنگیزی، فرزین محدث و سهیلا رضوی از بازیگران این سریال تلویزیونی هستند.

عوامل اصلی این مجموعه عبارت است از: نویسنده و کارگردان: پرویز شیخ طادی، تهیه کننده و مجری طرح: سعید مرادی، مدیر تصویربرداری: فرخ مجیدی، مدیر صدابرداری: علی عدالت دوست، طراح صحنه و لباس و مدیر هنری: مجید علی مدیر تولید: رحیم بیابانی، طراح چهره‌پردازی: داریوش صالحیان، مدیر برنامه ریزی: داریوش جهانگیری، دستیار اول کارگردان: محسن حسن پور، طراح جلوه‌های ویزه میدانی: حمید رسولیان، طراح بدلکاری: علیرضا فتحی، صداگذار: احسان افشاریان، تدوین: مهدی مهرنیا، طراح تیتراژ: دهقان محمدی.