سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "بیست و پنج درصد" نوشته و کار غزال حسینی از شب گذشته دوم دی‌ماه ساعت 19:15 در مجموعه تماشاخانه دیوار چهارم روی صحنه رفت و بازیگران این اثر نمایشی هامون سیدی، فرزانه شجاعی، پوریا توکل خواه، محمدرضا یعقوب کاظمی، محمد حسن هاشمی و غزال حسینی هستند.

غزال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره ایده نگارش نمایشنامه "بیست و پنج درصد" گفت: ایده این کار از جایی تصور ذهنی من شد که به مقدارهای عنوان‌گذاری شده در هر زمینه‌ای دقیق شدم و مهمترین سوال توی ذهنم شکل گرفت که بر چه مبنایی مقادیر یک عدد می‌تواند تعیین‌کننده و هویت مسأله‌ای شود؟ و با همین سوال ذهنی بود که مضمون "بیست و پنج درصد" در ذهن من متولد شد؛ تولدی که قد کشید و به مرور بدل به روایت شد.

او درباره سبک و فضای اجرایی نمایش "بیست و پنج درصد" خاطرنشان کرد: به اعتقاد من مقابله و همراهی با چیزی به نام (سبک)، در نگارش یا خلق یک اثر، به این صورت که مطابق یک تعریف و چهارچوب باشد می‌تواند محدودیت‌هایی ایجاد کند که مسیر خلاقه هر ذهنی را دچار انسداد کند.

حسینی در ادامه افزود: البته این مسأله نسبی و لزوما در همه‌ موارد قطعی نیست. اما در مورد فضای این نمایش اگر بخواهم توضیحی بدهم باید بگویم، هم نگارش و هم اجرایی شدن این فضا و روایت تصویری از شکلِ اتفاقات سیالی است که در ذهن بی‌هیچ ممانعتی از سمت شخص، به انسان و انسانیت اشاره دارد.

این کارگردان درخصوص موسیقی نمایش "بیست و پنج درصد" اظهار کرد: از آنجا که این نمایش روایتی سیال دارد، ما برای صحنه و دکور نیازمند آن بودیم تا به طراحی و شکلی برسیم که بتواند اسکلتی از معنا را به تصویر بکشد نه اینکه صرفا تصویری از قصه باشد. در واقع شکل دادن بصری به معنایی که شاید قاب ظاهری مشخص و واحدی نداشته باشد، می‌تواند شماتیک‌های جالبی ایجاد کند که در عین سادگی جذاب و دیدنی باشد و در مقاطعی نیز می‌تواند پیچیده باشد اما برای ما شماتیک‌های پیچیده و در عین حال ساده مهم بود.

او درباره موسیقی این نمایش تصریح کرد: ساخت موسیقی کار را آقای علی سینا رضانیا به صورت کامل بر عهده دارند. ما باید برای این کار نوع روند اجرایی، موسیقی و موزیسین را هم درگیر و هم مسیر قصه می‌کردیم که همین اتفاق نیز افتاد. تمام قطعات موسیقی این کار، افکت‌ها و آمبیانس‌ها، توسط آقای رضانیا برای این نمایش ساخته شد و به صورت اجرای زنده در طول نمایش نواخته می‌شود.

غزال حسینی در پایان صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: این نمایش حاصل چندین ماه نگارش، تمرین است. با این حال همواره مسائلی وجود دارد که مطلق نیست اما تمام تلاش‌ها صورت گرفته تا نزدیکی بیشتری به کیفیت بالای اجرا داشته باشیم و این نمایش را در شأن مخاطب روی صحنه ببریم. "بیست و پنج درصد" یک دعوت صمیمانه از همه، به دنیای ذهن ماست و امیدوارم از اینکار بهره‌برداری مفیدی شود.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از: تهیه کننده: فرید رضاپور،  دستیار کارگردان و برنامه ریز: شایان خاکبازان، منشی صحنه: مهسا مهدیه، مدیر اجرایی: فاطمه نصیری، دستیار دوم کارگردان: محمد بهتری راد و سجاد عطاری، موسیقی: علی سینا رضانیا، طراح لباس: مروارید غفاری، طراح دکور: پوریا توکل خواه، مدیر صحنه: قاسم تفاخ، دستیار صحنه و لباس: فاطمه جابری نیا و سجاد عطاری، طراح پوستر: نفیسه براتی، طراح نور: کیوان شعبانی، طراح حرکت: محمدامین پازوکی، روابط عمومی: نگار امیری و معین سعیدی، عکاس: نفیسه براتی و سارا جاهدنیا و تبلیغات مجازی: باربد طولابی (تهران تماشا).

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیکت تهیه کنند.