به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مؤسسه مد و هنر "آرتا"، کارگاه آموزشی با هدف آماده‌سازی 22 طراح لباس برای ارائه کالکشن "مکران" در هشتمین جشنواره مد و لباس فجر از سوی مؤسسه مد و هنر "آرتا" برپا شده است.

این بخش با عنوان "مدسازان" سال گذشته و در بخش خارج از مسابقه هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر برگزار شد و در این بخش 8 تن از طراحان مطرح ایران با الهام از کاخ گلستان مجموعه خود را طراحی و به نمایش گذاشتند.

پس از برگزاری دو دوره آموزشی با عنوان مد، بازاریابی دیجیتال و برندسازی از سوی مؤسسه مد و هنر "آرتا" و استقبال بالغ بر 350 هنرجو از سراسر کشور، 22 طراح لباس برگزیده دو دوره آموزشی، پس از حضور در 15 جلسه کارگاه آموزشی، هر یک به طور جداگانه، مجموعه‌ای را با موضوع نقش مکران برای نمایش در بخش خارج از مسابقه هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر ارائه خواهند کرد.

امیر عمادالسلام اسکویی مدیرعامل مؤسسه مد و هنر "آرتا" و غزال بهمنی طراح لباس و رئیس هیئت مدیره این مؤسسه، مسئولیت ارائه کالکشن در بخش ویژه هشتمین جشنواره بین‌المللی جشنواره مد و لباس فجر با موضوع نقش مکران را بر عهده گرفته‌اند و22 طراح برگزیده این دو دوره آموزشی را به لحاظ فنی و علمی برای حضور در این بخش آماده می‌کنند.

این کارگاه آموزشی پس از ارزیابی و بررسی ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی منطقه "مکران" در جنوب ایران و با  هدف برطرف ساختن ضعف‌های علمی و عملی طراحان برگزیده کارگاه‌های آموزشی مد، بازاریابی دیجیتال و برندسازی در زمینه طراحی مد و لباس برپا شده است.

با تدوین عناوین جدید و مؤثر، هم در راستای تکمیل مطالب عنوان شده در دو دوره کارگاه آموزشی مد، بازاریابی دیجیتال و برندسازی اقدام شده و هم با ارائه بهترین شکل آموزش در راستای درک معنا و مفاهیم مرتبط با طراحی و ارائه کالکشن در حوزه مد و لباس و نحوه حضور در یک رویداد بین‌المللی، سرفصل‌های آموزشی تا زمان اتمام کار مجموعه‌ها اقدامات لازم انجام خواهد شد.

قرار است در آینده نزدیک و با ثبت یک برند مشترک میان این طرحان لباس، به همت مؤسسه مد و هنر "آرتا" زمینه لازم برای حضور آنان در رویدادهای بین‌المللی فراهم شود.