سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، سعید تشکری نویسنده و کارگردان تئاتر،  درباره آثار جدیدی که در دست چاپ و نشر دارد به هنرآنلاین گفت: رمان "گرگ‌ کشی" مراحل پایانی ویراستاری را می‌گذراند. چاپ دوم رمان "پاریس پاریس" نیز با ویراست جدید منتشر خواهد شد. این دو اثر تا پایان سال توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر می‌شوند.

او درباره محتوای رمان "گرگ کشی"، اظهارداشت: رمان یک سیستم دارد که محتوا بخشی از آن سیستم است. رویکردم در رمان "گرگ کشی" پاسخ به سوالی بنیادین است که در ادبیات دینی و شهودی به مخاطب چه چیزی می‌دهیم؟ که او در تقابل با محتوا قرار نگیرد و بحث لذت‌بخشی ادبیات هم دنبال شود. رمان دینی چه لحظات لذت‌بخشی دارد و در ادبیات داستانی چه چیزی برای مخاطب فراهم می‌کنیم؟ همچنین در این اثر سیستم نظری ادبی "معماری ادبیات" و "ادبیات سینما" را مطرح کرده‌ام.

تشکری با بیان این که رمان "گرگ کشی" محصول‌گذار پنج ساله است، تصریح کرد: هر جریان ادبی معادل خودش را می‌سازد و مخاطب به دلیل همین صداقت، باور و تکنیک آن را می‌خواند. این رمان شهودی ادعای ساده‌ای دارد و تفسیر داستانی در زندگی معاصر است. رمان شهودی همان شیوه رمان‌نویسی همیشگی من است که در این اثر بازهم به آن وفادارم. 

او همچنین درباره ویراست جدید چاپ دوم رمان "پاریس پاریس"، توضیح داد: چاپ نخست این رمان نمی‌توانست کوتاه‌تر و غنی‌تر باشد. نقدهای مخاطبان این اثر و منتقدان جدی ادبیات داستانی و این که این اثر اقبال بسیار جدی یافت، مرا بر آن داشت که چاپ دوم را به روزرسانی و نونویسی کنم؛ البته با حفظ ماهیت ادبی و اصلی خود اثر که قبلا چاپ شده بود. در چاپ دوم کوشیده‌ام دغدغه‌های جدی ادبیات شهری را در قاب و تکنیک همیشگی‌ام که ادبیات سینماست به نگاه نوین‌تری نزدیک کنم. آوانویسی اثر از بومی‌نویسی به شهری‌نویسی تبدیل شده است. ادبیات شهری، یک ادبیات غنی شده هویتی و ملی است. مخاطب باید خود را نه در ادبیات جزیره‌ای و آپارتمانی بلکه در یک اقلیم شهری، به بازیابی برساند.

تشکری افزود: باور دارم که مکانیسم ارتباط با مخاطب واقعی در احترام گذاشتن ناشر و نویسنده به مخاطب است. در چاپ هر اثری نویسنده توسط مخاطبان خاص به جامعه ادبی توسط ناشر معرفی می‌شود. نویسنده‌ای هستم که با انتشارات کتاب‌ نیستان رابطه‌ای غنی دارم و آثارم از طریق این انتشارات به جامعه معرفی شده است.

او با این توضیح که آخرین کتاب منتشر شده‌ام "کافه داش‌آقا" است که توسط نشر سپیده باوران به چاپ رسیده، گفت: موضوع این رمان درباره روشنفکران دهه پنجاه در کافه‌ای است به نام "داش آقا". این کافه هم‌چون کافه نادری تهران بوده که اکنون دیگر نشانی از آن باقی نمانده است. این کافه، پاتوق نویسندگان و هنرمندان در کنار کارگران و طبقه غیرمرفه جامعه بوده و از هر جای کشور هر فردی که با نویسندگان مشهدی چون اخوان‌ثالث، شفیعی‌کدکنی و دیگر بزرگان مشهد کار داشت به آن‌جا می‌رفت. جالب این که محل تبادل کتاب‌ها و آثار هنرمندان و نویسندگان با یکدیگر نیز بوده است. بسیاری در خاطرات شفاهی از این کافه یاد کرده‌اند.

تشکری اضافه کرد: زندگی ادبی هنری و رابطه مستقیم با توده مردم و غیرفرمایشی بودن، توسط یک کافه‌دار به نام میرحسین تبریزیان ایجاد شد که در یک کاروانسرا در خیابان قدیمی مشهد یعنی ارگ برپا شده بود که در همسایگی یک سینمای ملی به نام سینما ایران قرار داشت. زندگی آپاراتچی این سینما، شخصیت مرکزی این رمان است که حوادث زندگی او با این کافه پیوند خورده است.