سرویس مد و لباس هنرآنلاین: ندا مجیدی مدیر مجموعه طراحان زیورآلات ایرانى و برگزار کننده جشنواره‌ها و مسابقات در این حوزه است. او درباره جدیدترین برنامه‌های مجموعه طراحان زیورآلات ایرانى به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: استارت‌آپ طراحان زیورآلات ایران درصدد رفع کمبودهای این حوزه است. با بررسی خلاءهای موجود در این بخش، علاوه بر طرح مسئله در راستای رفع کاستی‌ها قدم بر می‌داریم.

او با اشاره به لزوم توجه هر چه بیشتر به آموزش در حیطه طراحی و ساخت جواهرات و زیورآلات اذعان داشت: در بحث زیورآلات، فعالان ما نیازمند آموزش هستند به ویژه از زمانی‌که اذغام این حوزه با دیگر عرصه‌های هنری متداول شده، ما در مجموعه خود تلاش می‌کنیم با دعوت از استادان هر بخش، طراحان خود را به شکلی شایسته در هر بخش مورد آموزش قرار دهیم، چرا که شعارمان این است که باید خودمان را به آن چیزی زینت دهیم که صرفا سنگ و اشیای قیمتی نباشد و دراین مسیر نقشه راهی برای تولید محتوا و معرفی تاریخ هنر کشورمان فراهم کنیم.

مجیدی به مسابقات متعدد برگزار شده از سوی مجموعه طراحان زیورآلات ایرانى اشاره و تصریح کرد: تا بیش از این به موضوعاتی همچون زیور و معماری، زیور و تاریخ و زیور و صلح پرداختیم که در ارتباط با مسابقه زیور و صلح قصد داریم که این رویداد را در قالب دو سالانه برگزار کنیم.

او افزود: زیور و اقوام، عنوان مسابقه دیگری است که در حال برنامه‌ریزی برای آن هستیم و با هدف معرفی صنایع دستی و فرهنگی اقوام ایرانی، این موضوع را انتخاب کرده‌ایم.

مدیر مجموعه طراحان زیورآلات ایرانى از همکاری با نشریه "شمال و جنوب" به عنوان یکی از نشریات تخصصی حوزه زیورآلات با این جشنواره‌ها و مسابقات خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم آنچه در مجموعه ما اتفاق می‌افتد تا اندازه ممکن رسانه‌ای شود و بتوانیم با گسترش حیطه فعالیت خود در سایر شهرهای ایران به ویژه در بحث آموزش و ترغیب هنرمندان این عرصه برای ورود به بازار، هنرمندان طراح و سازنده انواع زیورآلات را برای حضور حرفه‌ای در نمایشگاه‌های بین‌المللی آماده سازیم.

ندا مجیدی مدیر مجموعه طراحان زیورآلات ایرانى از سخنرانان همایش بین‌المللی طراحی و تولید منسوجات و پوشاک است که در هفته نوآوری در صنعت و مد و پوشاک و به میزبانی دانشگاه الزهرا برگزار می‌شود.

اسامی سایر سخنرانان بخش زیورآلات به شرح زیر است:

photo_2018-12-19_13-56-57