به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، اعضای ستاد اجرایی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایرانی عصر روز دوشنبه 26 آذر ماه با حضور در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با محمد هادی عسگری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی این وزارتخانه دیدار کردند.

محمد هادی عسگری در این دیدار که با حضور معاونان و مدیران بخش‌های مختلف ستاد اجرایی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های ستاد جشنواره پس از انتخاب دبیر دوره بیست و دوم توضیح داد: حضور منظم و پرانرژی همه اعضای ستاد اجرایی در این جلسه نشان از انگیزه بالای دانشجویان جوان و پرشوری دارد که برای برگزاری یک جشنواره ثمربخش و جریان‌ساز از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد. من حتم دارم با این انرژی خوب و مثبت شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این دوره خواهیم بود. این در حالی است که بنده و همه همکارانم در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نهایت تلاش خود را انجام خواهیم داد تا در کنار شما عزیزان میزبان شایسته ای برای دانشجویان، مدرسان و مخاطبان این دوره باشیم.

وی افزود: همین که جمعی از دانشجویان اهل فرهنگ و هنر برای برگزاری یک رویداد هنری جریان‌ساز دور هم جمع می‌شوند برای اعتبار جشنواره‌ای چون جشنواره تئاتر دانشگاهی کافی است. من تردیدی ندارم که با عنایت خداوند بزرگ و تلاش شما عزیزان این دوره از جشنواره نیز به اعتبار تلاش همکاران شما در دوره های پیشین و برنامه‌ریزی هایی که برای آینده این جشنواره در نظر گرفته شده، باشکوه و عظمت فراوانی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ضرورت‌ها و اهداف برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران در دوره بیست و دوم توضیح داد: تئاتر دانشگاهی باید منزه و امید آفرین باشد و این نکته بسیار مهمی است که ضرورت دارد از سوی ستاد برگزاری جشنواره روی این نکته کلیدی و مهم توجه زیادی شود. این در حالی است که جذب دانشجویان خلاق  برای جلوگیری از انزواطلبی ذهنی یکی دیگر از مولفه‌هایی است که همه ما باید در این دوره به آن توجه کنیم. خلاقیت اسم رمز مشارکت دانشجویان در هر رویدادی است و اگر شما عزیزان به این کلید واژه در جذب آثار نمایشی شرکت‌کننده توجه بیشتری داشته باشید قطعا ما شاهد برگزاری یک جشنواره پویا و موثر در عرصه تئاتر خواهیم بود.

نحوه انتخاب اعضای ستاد اجرایی در گزارش آقای دبیر

امین مختاری دبیر بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های ستاد جشنواره در ماه‌های گذشته بیان کرد: در این دوره تلاش شد اعضای ستاد اجرایی از دانشجویان و فعالان دانشگاه‌های برتر انتخاب شوند . معاونین و مدیران جشنواره همه از دانشگاه‌های تهران، هنر، تربیت مدرس، سوره، علمی کاربردی و هنر اصفهان انتخاب شده اند. ضمن اینکه از دیگر رویکردهای انتخاب ستاد در این دوره از جشنواره جوان‌گرایی بود تا دانشجویان در بستری که جشنواره تئاتر دانشگاهی فراهم کرده، رشد پیدا کنند. این جشنواره ضمن ایجاد فضایی برای رشد هنری دانشجویان، از نظر اجرایی نیز نیروی حرفه‌ای تربیت و به جامعه حرفه‌ای معرفی کرده است.

دبیر جشنواره بیست و دوم تئاتر دانشگاهی اهمیت نقش کانون‌های تئاتر دانشگاه ها در این دوره از جشنواره و همچنین ایجاد زمینه مناسب در جهت تعامل بین کانون‌های تئاتر دانشگاه‌های صنعتی و دانشگاه‌های هنری را از اولویت‌های برگزاری جشنواره بیست و دوم شمرد و در رابطه با اقدامات ستاد اجرایی برای ارتقای سطح فعالیت‌های کانون‌ها و نقش آنها در برگزاری جشنواره به ذکر نکاتی پرداخت.

مختاری ضمن قدردانی از مدیرکل فرهنگی وزارت علوم در راستای ایجاد فضای مناسب برای طرح ایده‌های جدید، از برخی برنامه‌ها و طرح‌های اجرایی ویژه دوره بیست و دوم در بخش‌های مختلف جشنواره گزارشی را ارائه داد. بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران  به دبیری امین مختاری پنجم تا چهاردهم اردیبهشت ماه سال 1398  به همت اداره کل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش های مختلف الف: مناطق "تئاتر صحنه" و ب: سراسری و بین‌المللی "تئاتر صحنه"، "تجربه های اجرا"، "نمایشنامه نویسی (جایزه استاد اکبررادی)،  "پژوهش (جایزه دکتر فرهاد ناظر زاده کرمانی)"، "ترجمه  نمایشنامه"، "عکس، پوستر و تیزر"، "غیر رقابتی"، "کارگاه ها و درس گفتارها"، "مدرسان"، "جشنواره جشنواره ها" و "پایان نامه های برگزیده" ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان برگزار خواهد شد. بخش تئاتر صحنه مناطق نیز نیمه اول اسفند ماه سال 1397 میزبان هنرمندان فعال عرصه تئاتر دانشگاهی خواهد بود.

علاقه‌مندان برای کسب تازه‌ترین اطلاعات و اخبار جشنواره می‌توانند به سامانه اینترنتی www.iiutf.ir مراجعه کنند.