به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، نهمین نمایشگاه کتاب البرز از 25 تا 30 آذر با حضور 203 ناشر از سراسر کشور در پارک چمران (باغ گل‌ها) کرج برگزار می‌شود. 148هزار و 180عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف در 1 سالن و 130 غرفه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

از استان البرز 13 ناشر در نمایشگاه حاضر و 5 کتاب‌فروشی منتخب استان نیز با ستاد برگزاری نمایشگاه مشارکت و همکاری دارند. مبلغ 250میلیون تومان بن یارانه‌ای با تخفیف 20درصدی از طریق بانک عامل مستقر در نمایشگاه در بین بازدیدکنندگان توزیع می‌شود.

رونمایی از تازه‌های نشر استان، نشست تخصصی تصویرگری و ساختار کتاب، رونمایی و معرفی کتاب نویسندگان شهرستان‌های استان البرز، روز فرهنگ شهرستان نظرآباد (نشست‌های تخصصی، اجرای موسیقی، نمایش و ...)، نقالی و پرده‌خوانی با حضور نقالان مطرح استان، نشست تخصصی طراحی جلد کتاب، تجلیل از آقای نورالله نریمانی شاعر و محقق جوان استان، شب‌شعر با حضور شاعران برتر استان، نقد و بررسی و تقدیر از 4 عنوان کتاب برگزیده استان، کارگاه آموزش نویسندگی با همکاری انجمن کاوک، ویژه‌برنامه ادبیات کودک و نوجوان با حضور خانم سان یو نویسنده برتر کشور چین، رونمایی کتاب شعر و معرفی کتاب گنجینه‌های البرز و نشست تخصصی با موضوع سبک زندگی از برنامه‌های جنبی درنظر گرفته شده به مناسبت این نمایشگاه است.

همچنین معرفی و تجلیل از هنرمندان معلول استان، برگزاری جنگ شادی کودک و نوجوان، نشست تخصصی رسانه و ادبیات، برگزاری روز ادبیات البرز، شب ادبیات ایران با برگزاری نمادین شب یلدا و نقالی، نشست تخصصی اهل‌قلم، رونمایی از کتاب‌های تالیف شده توسط کودکان استان، شعر و قصه‌گویی به زبان کرجی، معرفی زنان توانمند در حوزه فرهنگ، هنر و ادبیات، جشن امضا و رونمایی از کتاب‌های نویسندگان استان، قصه‌گویی برای خانواده‌ها و قصه‌گویی برای کودکان، ایستگاه نقاشی و سرگرمی کودکان و نوجوانان و شعرخوانی با حضور کودکان از دیگر برنامه‌هایی است که برای بخش جنبی نمایشگاه در نظر گرفته‌شده است.

نهمین نمایشگاه کتاب البرز از 25 تا 30 آذر در محل پارک چمران (باغ گل‌ها) پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.