سرویس تجسمی هنرآنلاین: سمپوزیوم بین‌المللی درباره زمان، فضا و حرکت در هنر، توسط پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، دانشگاه پاریس۱، دانشگاه واترلو، آژانس دانشگاهی فرانک فون در تاریخ 18 و 19 دی ۱۳۹۷ در تالار شهید آوینی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

در این سمپوزیوم 7 مفهوم زمان، فضا، حرکت، واقعیت، نیرو، شکل‌گیری و ابعاد پنهان از منظر رشته‌های معماری و طراحی شهری، طراحی صنعتی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و موسیقی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سمپوزیوم هنر و بعد چهارم، مسائل مهم مربوط به مفاهیم مختلف زمان، فضا و حرکت در هنر را به بحث و گفتگو می‌گذارد. این مفاهیم اولیه به مفاهیم دیگری همچون واقعیت، نیرو، پیدایش و ابعاد دیگر هنر اشاره دارند. همه این مفاهیم قابل تفسیر، بحث و گفتگو خواهند بود. این سمپوزیوم محفلی بینا رشته‌ای و بین‌المللی را فراهم می‌آورد که بر اساس آن طیف گسترده‌ای از متخصصان و صاحبنظران با پیشینه‌ و تخصص‌های مختلف گردهم می‌آیند.

این رویداد دو روزه در قالب چهار نشست مختلف با موضوعات مرتبط برگزار خواهد شد. هر نشست تخصصی موضوع مرتبط با یکی از زمینه‌های معماری و طراحی شهری، طراحی صنعتی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و موسیقی را مورد بررسی قرار خواهد داد. همچنین در سخنرانی‌ها، نمایشگاهی از آثار شرکت‌کنندگان در فراخوان برگزار خواهد شد.

علاوه بر بخش مقالات، علاقه‌مندان می‌توانند آثار پوستر، ترکیب‌های صوتی و تصویری، مدل‌های تعاملی، هنر چیدمان و...که هماهنگ با موضوع سمپوزیوم است را ارائه دهند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی https://afdis.ut.ac.ir/ مراجعه کنند.