سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "طناب" نوشته پاتریک همیلتون به کارگردانی نصیر ملکی‌جو از 15 آذرماه ساعت 21:30 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است و بازیگران این نمایش آتیلا پسیانی، رامین ناصرنصیر، علی شادمان، خسرو پسیانی، پگاه کاظمی، آیناز آذرهوش، مهسا و راد پورجبار هستند.

نصیر ملکی‌جو در گفت‌وگو با هنرآنلاین در توضیح جذابیت‌های اجرای نمایش "طناب" گفت: فیلم "طناب" اثر آلفرد هیچکاک از آثار کلاسیک تاریخ سینمای جهان به صورت سکانس و پلان است و فیلمنامه این فیلم از روی نمایشنامه‌ای نوشته شده بود.

او در ادامه افزود: آلفرد هیچکاک فیلم "طناب" را به شکل سکانس و پلان که از زمانی آغاز و در زمانی پایان می‌یابد ساخته است و این فیلم دارای فضای تئاتری است. در اجرای این نمایش رویکردی متفاوتی از جریان قالب در تئاتر را مدنظر قرار داده‌ام. متاسفانه مدت‌هاست که آثار آلفرد هیچکاک در ایران فراموش شده است و مورد توجه قرار نگرفته است و از این روی تصمیم به اجرای این نمایش گرفتم.

این کارگردن درباره فضای اجرایی نمایش "طناب" عنوان کرد: این نمایش ژانر جنایی دارد و خلاصه داستان آن از این قرار است که 2 نفر فارغ‌التحصیل کالج، تحت تاثیر گفته‌های استادشان، تصمیم می‌گیرند دست به جنایت زده و هم‌کلاسی خود را بکشند. استاد، تئوری مبنی بر قتل آدم‌های پست دارد و معتقد است ادامه زندگی آن‌ها ضرورتی ندارد. این نمایش معانی متفاوتی را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند.

ملکی‌جو ضمن اشاره به اینکه در طراحی صحنه و لباس این نمایش نگاه خلاقانه‌ای نمود پیدا کرده است، اظهار کرد: طراحی صحنه و لباس مدنظر چندان رئال نیست و دنیای سورئال را دنبال می‌کند و پارادوکسی در طراحی صحنه و لباس این نمایش ایجاد شده است. البته سبک و شیوه اجرایی نمایش کاملاً رئال است.

او در پایان صحبت‌هایش ضمن بیان اینکه تمرینات نمایش "طناب" یک ماه به طول انجامید، تصریح کرد: نمایش "طناب" در یک چارچوب دارای نگاه کاملاً ویژه است. گروه بازیگران این نمایش از بهترین‌ها برگزیده شده‌اند و پیش تولید این نمایش مدت‌ها به طول انجامید و درباره آن بسیار فکر شد. وزنه این نمایش بر دوش بازیگران آن است و امیدوارم مخاطبان نیز از آن رضایت داشته باشند.

دیگر عوامل ای نمایش عبارتند از: تهیه‌کننده: هاشم حکمه، مجری طرح: نورالدین حیدری ماهر، طراح گریم: لعیا خرامان، طراح صحنه: نصیر ملکی جو، طراح لباس: نصیر ملکی جو و سمانه احمدی مطلق، طراح گرافیک: محمد صادق زرجویان، موسیقی و صدا: علی کیانیان، طراح نور: حمید جلالی، عکس: محمد صادق زرجویان و ساغر ناموران، ساخت دکور: حسین طاهربخش، مشاور رسانه‌ای و مدیر روابط عمومی: سام بهشتی، دستیارکارگردان، برنامه‌ریز و منشی صحنه: راحیل مرشدی، مدیر صحنه: مجید مهرآبادی، مجری گریم: شکیبا احدی‌زاده، بافت کلاه‌گیس: شهاب رضوی، دستیاران لباس: سینا ایرانپور و فاطمه راجزی، دوخت لباس: سمیه خواسته، رکسانا دهری و زهرا بهرامی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.