به گزارش هنرآنلاین، در این نمایشگاه آثار هنرمندانی به نمایش گذاشته می‌شود که نگاهی ویژه و خاص به رنگ آبی داشته و کاربرد این رنگ در آثارشان هویدا است.

 هرکدام از رنگ‌ها دارای تاثیرات فیزیکی و روانی خاصی بر روی بیننده‌های خود هستند و واکنش‌های متفاوتی را در افراد پدید می‌آورند؛ این واکنش غریزی بر اساس جنسیت، موقعیت ذهنی، آموخته‌های فرهنگی، احساسات و عواطف برای هرفرد موقعیت متفاوت و تجربه جدیدی پدید می‌آورد. در میان رنگ‌ها؛ آبی حسِ آرامش را  تقویت می‌کند و اعتماد، اطمینان، سکوت، سکون، توجه و تمرکز را در ذهن متبادر می‌سازد. این رنگ به طور خاص و در تمام دوره‌های تاریخی مورد توجه هنرمندان بوده و در بسیاری از آثار نقاشی به عنوان رنگ قالب به کار گرفته شده است.

در این نمایشگاه که به کوشش فرزانه محجوبی گردآوری شده است، آثار هنرمندانی چون اکبر نیکان‌پور، حبیب درخشانی، پرویز حیدرزاده، خلیل کویکی، فرخ محجوبی، بهزاد بزرگی، کمال طباطبایی، مرجان ثابتی، رضا نیکوی سمیعی، سارا جعفری، فرزانه محجوبی، تارا بهبهانی در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد تا فرصتی باشد برای آشنایی بیشتر با رویکرد و نگرش ایشان به رنگ آبی.

این نمایشگاه 23 آذر ماه از ساعت 16 تا 20 در باغ موزه هنر ایرانی به نشانی خیابان ولیعصر بالاتر از چهارراه پارک وی خیابان شهید فیاضی خیابان بوسنی و هرزگوین سه راه دکتر حسابی گشایش می یابد و تا تاریخ 2 دی ماه همه روزه از ساعت 10 تا 18 دایر است.