به گزارش هنرآنلاین، فیلم مستند  "در جستجوی زمان از دست رفته" به کارگردانی هومن ظریف ساعت18 عصر پنجشنبه 22 آذر در خانه فرهنگ خیام، واقع در خیابان فرشته میدان تختى خیابان تختى نبش بن بست لاله اکران خواهد شد.

این مستند که درباره سفر نوریوکی هاراگوچی هنرمند ژاپنی و خالق اثر "حوض روغن" بعد از 40 سال به تهران است در آستانه سال 2019، نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و ژاپن به تهیه کنندگی و کارگردانی هومن ظریف و سرمایه گذاری علی اکبر اسفندیاری ساخته شده است.

آلان کوشان و پیمان خازنی آهنگسازان، نادر داهی گوینده متن و نیلوفر کردبچه و مجید نیک نفس و رضا پورحاجی تصویربرداران این اثر 28 دقیقه‌ای هستند. فرهنگ بقایی هنرمند نقاش، کارشناس تجسمی این اثر است.

"ماده و فکر"، یا حوض روغن ظرف فولادی جوش‌خوردهٔ مربعی کم‌عمقی است که درون آن با روغن سوخته  پر شده است که باعث پژواک نور می‌شود.

هاراگوچی نخستین نمونه از این کار را در سال ۱۹۷۱ خلق کرد. یک نمونه از این اثر که در سال ۱۹۷۷ در آلمان به نمایش درآمده بود برای تاسیس موزه هنرهای معاصر تهران در سال 1356 خریداری شد و همچنان در این موزه نگهداری می‌شود.

مستند فرخی یزدی، مستند یمینی شریف نغمه سرای کودکان و مستند مرز پرگهر درباره سراینده سرود ای ایران فیلم های پیشین هومن ظریف است.