سرویس مد و لباس هنرآنلاین: طی سال‌های اخیر و با رشد چشمگیر مدگرایی، بازار داخلی با کالاهای وارداتی در رقابتی نابرابر دست و پنجه نرم می‌کند و هر چند که با وضع قوانین در مورد پوشاک و تعرفه‌های واردات، پیش‌بینی می‌شد وضع کنونی دست خوش تغییر شود و رو به بهبود رود اما متأسفانه بسیاری از واردکنندگان به قاچاق پوشاک روی آوردند. 

امروزه قاچاق پوشاک، معضلی بزرگ در مسیر تولید است و موضوع دردناک‌تر آن‌که واردکنندگان کالای قاچاق، حاضر هستند در آن طرف مرز بابت خرید، پول نقد بپردازند، در حالی که بسیاری از تولیدی‌ها، کالای خود را به صورت اقساطی عرضه می‌کنند.

به هر روی اگر قاچاق کالا حذف شود، به دلیل خواستار زیاد پوشاک در بازار داخلی، وضع تولیدی‌ها بهتر خواهد شد و در پی آن اشتغال‌زایی انجام می‌شود.

از این رو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری، اطلاعیه‌ای مبنی بر برخورد جدی با برندهای محرز پوشاک قاچاق منتشر کرده است.

با توجه به پایان یافتن مهلت چندماهه اخیر برای جمع آوری و عرضه نشدن پوشاک خارجی فاقد شناسه کالا در سطح بازار، بر اساس دستوالعمل یاد شده و همچنین دستور العمل "نحوه صدور گواهی فعالیت نمایندگان و شعب شرکت‌های خارجی عرضه کننده پوشاک در ایران"، از آغاز دی ماه امسال عرضه پوشاک در واحدهای تجاری عرضه کننده پوشاک خارجی فاقد نمایندگی رسمی ممنوع است.

3