سرویس استان‌های هنرآنلاین: گروه چکاوک به سرپرستی مرتضی نیکزاد و با صدای علی اصغر رستمی و پرواز همای، کنسرت "آواز جنگل و باران" را در سالن اریکه آریایی آمل برگزار خواهد کرد .

علی اصغر رستمی در این باره گفت: آواز جنگل و باران را من و جناب سعید جعفرزاده قرار بود ملقب به پرواز همای اجرا کنیم. من در اردیبهشت امسال تصمیم به برگزاری این برنامه گرفتم البته قبلا به جناب همای پیشنهاد این کنسرت را داده بودم و ایشان هم با کمال میل پذیرفت که در کنار هم، ترکیبی از موسیقی گیلان و مازندران را داشته باشیم .

رستمی راجع به انتخاب نام کنسرت گفت: این اسم را خود پرواز همای پیشنهاد داد؛ چرا که در فضای موسیقی مازندران و گیلان، جنگل و باران را می‌توان متصور شد و ما این دو موسیقی را با هم ترکیب کرده‌ایم .

رئیس انجمن موسیقی آمل افزود: در بخش اول سه کار در فضای موسیقی ایرانی می‌خوانم، سپس به اتفاق همای چند قطعه از ترانه‌های زیبای موسیقی مازندران و گیلان را همنوایی کرده و اجرا می‌کنیم.  در ادامه همای پنج ترانه معروف از آثار خود را برای مخاطبین اجرا خواهد کرد که البته در اجرای آن‌ها نیز همکاری خواهیم داشت.  همچنین جناب همای کاری را به لهجه گیلانی انتخاب کردند که به نظرم بسیار زیبا است و راغب شدم در این اجرا هم شریک باشم، به همین دلیل از دوست هنرمندم جناب دکتر داوود کیا قاسمی خواهش کردم بر اساس همان ملودی و مطابق همان مفهوم و قصه، به مازندرانی هم‌کلام داشته باشیم و خوشبختانه ایشان به زیبایی این کار را انجام دادند. در واقع این قطعه‌ای شد که با یک قصه و یک مفهوم، به دو لهجه مازنی و گیلانی اجرا خواهیم کرد.

وی راجع به گروهی که به اتفاق قصد اجرای این کنسرت را دارند، بیان داشت:  برای  من بسیار مهم بود که اجرای این کنسرت را به چه گروهی بسپارم و با بررسی کنسرت‌هایی که من با گروه‌های مختلف مازندران داشتم، تصمیم گرفتم زحمت این برنامه را به گروه چکاوک به سرپرستی مهندس مرتضی نیکزاد بسپارم. احساس می‌کنم فضای کاری این گروه به حال و هوای فضای کارهای همای نزدیک است. البته آقای همای هم پیشنهاد گروهی را داده بود ، ولی من از ایشان خواهش کردم در این اجرا ما بتوانیم از دوستان آملی و مازندرانی استفاده کنیم.

رستمی تصریح کرد:از همشهریان خوبم انتظار دارم همان‌گونه که در این سال‌ها از کنسرت‌های من استقبال می‌شد، از این کنسرت مشترک هم حمایت شود زیرا با این وصف امیدی برای ادامه این اجراها در سایر شهرها نیز به وجود می‌آید.

مهدی حسن‌زاده درباره برگزاری کنسرت همای و علی‌اصغر رستمی نوشته است: کنسرت  همای و علی‌اصغر رستمی پیوند و عشق‌بازی‌های دو فرهنگ و زبان و ادبیات غنیِ ایرانی، پیوند و دوستی مردان و زنان گیلک و مازنی با همنوایی ساز و آواز ادبیات فولک مازنی و گیلکی، پیوند دو سرزمین با تاریخی کهن، وطن مردانی بزرگ که در راه آزادی و سرافرازی ایران و ایرانی تا پای جان ایستادند، مردانی با نام کوچکِ جنگلی و مشتیِ پلوری است.دیدن این کنسرت و نیوش کردن به نغمات زیبای فولک این دو سرزمین خالی از لطف نیست و بی شک گامی بزرگ جهت شناساندن هم خویشی های فرهنگی و ادبی این دو سرزمین پهناور شمالی ایران است.

کنسرت آواز جنگل و باران، شنبه ۲۴ آذر ماه در دو سانس در سالن اریکه آریایی آمل برگزار خواهد شد.