به گزارش هنرآنلاین، در این مراسم محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر ارشاد، در سخنان خود از امیرمسعود شهرام‌نیا به عنوان فردی صاحب‌نظر در حوزه دیپلماسی فرهنگی و مدیریت یاد کرد و گفت: خوش خلقی و حسن سلوک او برای من همواره ارزشمند بوده و خداوند پاداش مردمانی پاک کردار مانند او را خواهد داد.

او همچنین از قادر آشنا برای پذیرش این مسوولیت تشکر کرد و افزود: پیشنهادهای زیادی برای این سمت وجود داشت. به بررسی سوابق کاری آشنا پرداختم و مشورت‌هایی هم انجام دادم. امیدوارم مسیر موسسه در زمان مدیریت او با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند.

قادر آشنا  نیز در سخنانی گفت: من نه برای گرفتن مسوولیت تلاش می‌کنم و نه برای رفتن کاری می‌کنم. اما اگر کاری باشد به‌جد آن کار را انجام می‌دهم. اولین کاری که هر کسی برای گرفتن مسوولیت باید انجام دهد این است که به شرح وظایفش نگاهی بیاندازد. شاید گاهی شرح وظایف نیاز به بازنگری داشته باشند. به نظر من صنف باید بزرگ‌ترین نقش را در فعالیت‌ها داشته باشد و نباید دست‌اندرکاران صنف را نادیده گرفت. من آدم شفافی هستم و خود را پاسخ‌گو می‌دانم. به نظرم کسی که مسوولیتی را به عهده می‌گیرد نباید شانه خالی کند و باید پاسخ‌گو باشد. در دوره‌ای که من در اداره هنرهای نمایشی وزارت ارشاد بودم هیچ هنرمندی ممنوع‌الکار نشد و هیچ نمایشنامه‌ای توقیف نشد. به نظر من یکی از مشکلات جدی ما نبود گفت‌وگو و تفاهم است.

در این مراسم حکم سرپرستی قادر آشنا خوانده شد و محسن جوادی از شهرام‌نیا تقدیر کرد.