به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی برنامه، در این جشن که با هدف معرفی سبک نقاشی ونگوک به کودکان برگزار می‌شود، قرار است کودکان با تم ونگوگ یعنی ریش نارنجی و کلاه حصیری حضور داشته باشند و در کنار آشنایی با این نقاش هلندی، در ورک‌شاپ‌های مختلف، آثاری به سبک و شیوه رنگ‌گذاری او خلق کنند.

در حاشیه این جشن نیز نمایشگاهی از کتاب‌های کودک انتشارات مبتکران(میچکا) برگزار و قصه‌هایی نیز برای کودکان حاضر در جشن خوانده می‌شود.

واحد کودک و نوجوان انتشارات مبتکران (میچکا) فعالیت خود را از سال 1385 آغاز کرد و تاکنون موفق به انتشار بیش از 400 عنوان کتاب برای رده‌های سنی خردسال و کودک شده است.

خانه طراحی کودک نیز از آغاز تاسیس خود تاکنون در کنار آموزش‌های هنری برای کودکان و در راستای اهداف تعریف شده برای گسترش هنر در دل جامعه و مردم، اقدام به برگزاری ورکشاپ‌های هنری متعددی کرده است.

این فعالیت‌های هنری با همکاری خانوادها در مکان‌های عمومی، سازمان‌ها، موزه‌ها، طبیعت و جنگل، مدارس و مراکز کودک، ونیز در قالب جشن‌های ملی برگزار شده‌اند.

جشن "امپرسیون و پیکاسو" نخستین جشن از سری جشن‌های تاریخ هنر بود که سال گذشته از سوی خانه طراحی کودک در دو مرحله برگزار شد. هدف از برگزاری جشن‌های تاریخ هنر آشنا کردن خانواده‌ها و کودکان با استادان بزرگ هنر در قرن بیستم عنوان شده است.

جشن ونگوگ و نمایشگاه کتاب کودک مبتکران روز چهارشنبه 21 آذر ماه در محل خانه طراحی کودک واقع در اکباتان، فاز 2، بلوک 12، ورودی 2، طبقه همکف برگزار می‌شود.

مخاطبان این جشن کودکان 3 تا 13 ساله و خانواده‌هایشان هستند و از آن‌ها خواسته شده که برای کودکانشان لباس‌های مناسب برای نقاشی و بازی با رنگ همراه داشته باشند.