به گزارش هنرآنلاین، جمعه شانزدهم آذرماه، جشن گشایش گالری "کلاهدوزان" روز پر رفت و آمدی را برای خیابان مصدق (نفت شمالی) رقم زد. کلاهدوزان در اولین دوره نمایشگاهی تعداد ۳۳قاب از آثار نقاشی ۱۳ هنرمند پیشکسوت را زیر عنوان "در جستجوی خود" به نمایش گذاشت. محمد احصایی، نصرالله افجه‌ای، حجت امانی، یعقوب امدادیان، فرامرز پیلارام، مهدی حسینی، صادق تبریزی، مریم سالور، داوود قنبری، رضا مافی، حسین محجوبی، منوچهر نیازی و گیزلا وارگاسینایی نقاشانی هستند که نام و آثار برجسته‌شان برای اهالی هنر ایران آشناست و تعدادی از این آثار در آیین گشایش گالری کلاهدوزان به تماشای عموم گذاشته شد.

آثار تعدادی از این هنرمندان -که بعضی از آن‌ها در قید حیات نیستند- در حراج‌های بین‌المللی مانند "کریستی"، "بونامز" و "ساتبیز" چکش خورده و در سطح جهانی، تحسین نشریات معتبری همچون "آرت رادار"، "لوموند" و "ایریش تایمز" را برانگیخته است. تابلوهای به‌نمایش درآمده به همت سیدحمزه کلاهدوزان، موسس و مدیر گالری کلاهدوزان گردآوری شده‌اند.

از بین هنرمندانی که آثارشان در گالری به نمایش درآمده است،  نصرالله افجه‌ای، حجت امانی، مهدی حسینی، داوود قنبری، حسین محجوبی و گیزلا وارگاسینایی در برنامه افتتاحیه حاضر شدند.

محمود دولت‌آبادی، محمد حسین حلیمی، نادر داوودی و محمد فرنود (عکاس)، از مدعوین مراسم بودند که در کنار مهمانان فرهنگی، هنری و ادبی در مراسم گشایش گالری کلاهدوزان حضور داشتند. مهرانه مهین‌ترابی، فاطمه گودرزی، سپندامیرسلیمانی، بهزاد خداویسی، مسعود فروتن، پیمان یوسفی (مجری)،محمدهادی قمیشی، شهاب مهربان، معصومه کریمی (بازیگر)،  زیبا کرمعلی، نادر مشایخی (آهنگساز)، فرشاد فرشته حکمت، شاهین شرافتی،شرمین نادری (نویسنده)، هونیا عباسی (نقاش)، مازیار رضاخانی، حسین متولیان، حمیدرضا شعبانی،سپیده خداوردی، میثم یوسفی( ترانه سرا)، نادر سیحون، شهرام شکیبا، دکتر علیرضا محمدعلی،فاروق مظلومی(منتقد)، شیما مطلبی، مونا برزویی و حسین غیاثی (ترانه‌سرا) از جمله همراهان و بازدیدکنندگان روز اول و افتتاحیه نمایشگاه "در جستجوی خود" بودند.

حمزه کلاهدوزان در رشته معماری تحصیل کرده و در خانواده‌ای با علایق و فعالیت در زمینه هنرهای مختلف سنتی ایرانی بزرگ شده است. این خانواده از سال‌ها پیش با طراحی، تولید و عرضه فرش و گبه‌های سنتی و دستباف ایرانی، جواهرات دست‌ساز و آثار قلمزنی و مینیاتور در عرصه هنر و اقتصاد حضور فعال دارد و خود را صاحب هلدینگ هنری "کلاهدوزان" معرفی می‌کند.

حمزه کلاهدوزان درباره دلیل گشایش گالری و فعالیت جدیدش در شرایط فعلی کشور گفت: "ایرانی‌ها به فرهنگ و هنر افتخار می‌کنند و در دنیا هم با این دو المان شناخته می‌شوند. من فعالیت هنری خودم را پیش از این در "هلدینگ کلاهدوزان" آغاز کرده‌م و سال‌ها در زمینه هنرهای تجسمی فعال بوده‌ام. هدف و تلاش ما حمایت دوجانبه هنر و اقتصاد از یکدیگر است و هر کدام از فعالیت‌های هنری این هلدینگ کارشناسان اقتصادی و مشاوران هنری خود را دارد."

کلاهدوزان در ادامه با تاکید بر رابطه حمایت‌گر اقتصاد و هنر افزود: "حمایت از فرهنگ و هنر به کمک‌های اقتصادی نیاز دارد ولی از آن طرف خود هنر هم می‌تواند نتایج اقتصادی قابل قبولی داشته باشد. اثر هنری یک ساخته ماشینی و صنعتی نیست و منحصر به فرد بودن به آن ارزش می‌دهد. با حمایت از هنر هم می‌توانیم درآمد ارزی و هم توریست و بازدیدکننده داشته باشیم. اما رسیدن به این نتیجه مستلزم هزینه و سرمایه‌گذاری اولیه است. گاهی سرمایه گذاری ما فقط خرید یک تابلو در حد توان مالی و داشتن آن در خانه است."

مدیر گالری دلیل انتخاب و نمایش آثار فعلی را علاقه شخصی عنوان کرد و توضیح داد:"این آثار را خودم براساس علاقه شخصی جمع‌اوری کرده‌ام که المان‌های ایرانی و اسلامی نقطه اشتراک این تابلوها بود. ولی از آن‌جا که رویکرد و شعار ما حمایت از فرهنگ و هنر است، در حال حاضر تعدادی هنرمند جوان در این مجموعه مشغول به کار هستند و به‌احتمال زیاد تا پیش از پایان سال نمایشگاهی گروهی از آثار هنرمندان جوان خواهیم داشت."

کلاهدوزان در پایان بر حمایت این هلدینگ از هنرمندان جوان تاکید کرد و گفت:" برای حمایت از جوانان می‌توانم فضا، امکانات و مهمان‌ها را مهیا کنم. هنرمندان و دانشجویان می‌توانند آثار خود را از طریق وبسایت و صفحات اجتماعی برای ما بفرستند، کارها با حضور من و کارشناسان و مشاوران مجموعه بررسی می‌شود. بعد از آن کارها به‌صورت حضوری در مجموعه مرکزی ما که در خیابان یوسف‌آباد قرار دارد، بررسی می‌شود تا درباره نمایش آثار تصمیم گرفته شود."

گالری کلاهدوزان به نشانی خیابان دستگردی(ظفر)، خیابان دکتر مصدق(نفت شمالی)، نبش کوی دهم، مجتمع سایا قرار دارد. این گالری تمام روزهای هفته دایر است و ساعت بازدید از آثار نمایشگاه "در جستجوی خود" ۱۱ تا ٢١ خواهد بود.