به گزارش هنرآنلاین،  حیدری در این باره گفت: ونوشه در مازندران به معنی بنفشه است و من این کار را دو سال قبل نوشتم که فیلمنامه آن منتخب جشنواره حوزه هنری در سال ۹۷ شد.

وی درباره داستان فیلم توضیح داد: این فیلم دو قصه موازی دارد؛ یکی راجع به پدر چوپانی است که پس از قطعنامه ۵۹۸ ایران و عراق، منتظر فرزندی است که در جنگ بوده و هیچ اطلاعی از او ندارد و امیدوار است نام او را از رادیو و در بین آزاده‌ها بیابد.

 در کنار این قصه، دختر چوپان این پدر نیز فرزند کوچکی دارد به نام "وارش" که معلم مدرسه این بچه، عاشق و دلداده دختر چوپان می‌شود. ضمن اینکه این دختر، پسر خاله‌ای دارد که قاچاقچی چوب است و او نیز عاشق دختر است و ...

حیدری تصریح کرد: البته قصه سینمایی این فیلم را قبلا به نام "روجاْ، زن برفی" نوشته بودم و این کار کوتاه شده همان است.

 عضو انجمن صنفی فیلمسازان شمال کشور افزود: چیزی که برای من خیلی با ارزش بود، حضور بخشی از مردم این منطقه از جمله صمد الماسی و محمود داداشی بود که بسیار به ما کمک کردند و لازم است من از آنها و نیز شورا و بسیج محل، کمال قدردانی را داشته باشم.

وی اذعان داشت: حمایت آنها سبب شد که من بازیگر نقش پدر را از بین همان مردم انتخاب کردم که بر حسب اتفاق؛ حاج احمد حبیب نتاج، خود پدر شهید بود. همچنین حسین شیدایی‌فر نقش افراسیاب و الینا بزرگپور نقش وارش را بازی کردند.

 کارگردان جوان و باتجربه آملی ادامه داد: موسیقی این فیلم انتخابی است، اما دکتر داوود کیا قاسمی ترانه‌ای را به من دادند که راجع به ونوشه است و من امیدوارم یکی از آن دو بیتی‌ها را با آوای زنانه در کار استفاده کنم.

 مهدی اکبری تهیه کننده، عباس قاسم‌نژاد فیلمبردار، محمود موسوی صدابردار، علی دنیوی ساروی تدوین، سمیه مظفری دستیار کارگردان، ری را حیدری عکاس، افسانه طبیب‌پور گریم و مسیح میرحسینی و هادی دیباجی دو بازیگر حرفه‌ای هستند که در این کار ایفای نقش کرده‌اند.