سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "حجم غلیظ" با نویسندگی، طراحی و کارگردانی منصور صلواتی از 11 آذرماه ساعت 18:15 در سالن شماره 2 عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است و بازیگر این اثر نمایشی هانیه مفلح است. صلواتی پیش از این نمایش "تقدیم به ایتالو کالوینا" را در تئاتر مستقل تهران اجرا کرده است.

منصور صلواتی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره ایده نگارش نمایشنامه "حجم غلیظ" گفت: این نمایشنامه یک سولی‌لوگ است که یک پله پس از مونولوگ قرار دارد و تنهایی گویی است. از آنجا که علاقمند بودم تا نمایشنامه‌ای با ریتم زبانی خاص بنویسم، نمایشنامه "حجم غلیظ" را بر پایه ریتم زبانی که این ریتم نظمی میان ادبیات داستانی و نمایشی دارد و مهمترین اتفاق زبانی است را نگاشتم.

او درباره موضوع و مضمون این اثر نمایشی خاطرنشان کرد: این اثر مبحثی اجتماعی دارد و کاراکتر آن که دچار روان‌پریشی شده است، مرتکب جنایت شده و با خود گفت‌وگوی ذهنی دارد. این نمایش دارای لایه‌های زیرین دیگری نیز هست که مخاطب باید آن را گره‌گشایی کند.

صلواتی درخصوص سبک و شیوه اجرایی نمایش "حجم غلیظ" عنوان کرد: در این اثر نمایشی زمان حال دیده می‌شود و زمان گذشته روایت می‌شود. شیوه اجرایی نمایش، سکانس و پلان است که آغاز و سرانجام دارد. به مرحله اجرایی رساندن این نمایش دشواری‌های بسیاری داشت و حدود شش ماه، سه تا شش ساعت در روز تمرینات نمایش به طول انجامید.

این نویسنده و کارگردان تئاتر درباره استفاده از مشاور فیزیولوژی در این اثر یادآور شد: از آنجا که در نمایش "حجم غلیظ" با کالبد شکافی مواجه هستیم از این روی از مشاور فیزولوژی استفاده شد تا در این زمینه مشورت‌هایی را به ما بدهد.

او در خصوص طراحی صحنه این اثر نمایشی اظهار کرد: به دلیل محدودیت سالن و چند اجرایی بودن تماشاخانه، ما برای طراحی صحنه فضایی میان انتزاعی و رئالیستی را در نظر گرفتیم و با نور و سایه روشن به واقعیت نزدیک شده‌ایم. تماشاگر در صحنه طراحی یک راهرو و پاگرد را می‌بیند.

منصور صلواتی درباره موسیقی نمایش "حجم غلیظ" عنوان کرد: در این نمایش طراحی صدا وجود دارد که از دو جوان با استعداد عرصه موسیقی در این راستا استفاده شده است که آن‌ها همزمان با آغاز تمرینات نمایش در کنار ما حضور داشتند و کار خود را آغاز کردند.

او در پایان صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: علاقمند بودم تا تجربه تازه‌ای که تاکنون آزموده نشده است را انجام دهم که به نظرم تا حدودی آن را با این نمایش به سرانجام رسانده‌ام. عوامل این نمایش دانشجویان مستعدی هستند که فضای تئاتر حرفه‌ای را تجربه می‌کنند.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: طراح نور: رضا رشیدی‌فر، دستیار کارگردان: محسن فرامرزی، برنامه‌ریز: نیلوفر کرانی زاده، موسیقی: محمد مهدی نامجو و سپهر حبیب، مدیر صحنه: نرگس موسوی، منشی صحنه: عاطفه صادقیان، مشاور فیزیولوژی: علی صلواتی، ساخت تیزر و اقلام تبلیغاتی: رئوف جابری، طراح پوستر و بروشور: احسان غفاری، مشاور رسانه‌ای: بهروز فائقیان، روابط عمومی و تبلیغات مجازی: فریبا جدیدی، عکس: راضیه بنی اردلان، هماهنگی: شهر آشوب مفتاحی و موشن گرافیک: محمد مهدی عظیمی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.