به گزارش هنرآنلاین، براساس آیین نامه بررسی و تأیید نشانه‌ها و نمادهای دستگاه‌های دولتی و وابسته به دولت مصوب هیأت وزیران و ابلاغ آن، شورای بررسی و تأیید نشانه‌ها و نمادهای دستگاه‌های دولتی و وابسته به دولت در معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور ساماندهی نشانه ها و نمادهای دستگاه‌های دولتی تشکیل شد.

بر اساس این آیین‌نامه، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (رییس شورا)، نمایندگان وزارت کشور، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نماینده سازمان اسناد کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، نماینده سازمان ثبت اسناد املاک کشور و دو نفر صاحب‌نظر مرتبط با موضوع نشانه ها و نمادها عضو این شورا هستند.

 این شورا براساس آیین نامه وظیفه بررسی و تأیید نشانه‌ها و نمادهای پیشنهادی دستگاه‌های دولتی و وابسته به دولت و تصمیم‌گیری درباره اختلافات مربوط به تشابه نشانه‌ها و نمادهای دستگاه‌های دولتی و وابسته به دولت را برعهده دارد.

طبق ماده 6 این آیین نامه از زمان لازم الاجرا شدن آیین‌نامه، نشانه‌ها و نمادهای جدید دستگاه‌های دولتی وابسته به دولت پس از تصویب شورا قابل استفاده است.

بر اساس تبصره 2 ماده آیین نامه بالاترین مقام اجرایی دستگاه دولتی یا وابسته به دولت که پیشنهاد بررسی نشانه و نماد دستگاه را به شورا ارائه کرده است، در جلسات شورا حضور می‌یابد.

 دبیرخانه شورای بررسی و تأیید نشانه‌ها و نمادهای دستگاه‌های دولتی و وابسته به دولت در معاونت امور هنری تشکیل شده و تاکنون دو جلسه شورا برگزار شده است.

در دومین جلسه شورا نشان پیشنهادی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برای این مرکز با حضور حسام‌الدین آشنا؛ مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور و رئیس مرکز و اعضای شورا، بررسی و تصویب شد.