سرویس استان‌های هنرآنلاین: خسرو علیزاده، مدرس و خواننده آواز ایرانی پس از اجرای این کنسرت عنوان داشت: این اتفاق بسیار خجسته‌ای بود که در عرصه موسیقی رقم خورد و در نوع خود بی‌نظیر بود.  هنرنمایی ارکستر فیلارمونیک دماوند به رهبری مجید حاتمی که در حقیقت خود را به عنوان یک پدیده بسیار قابل قبول به موسیقی شهر و استان و حتی کشور معرفی کرد. انتخاب اسم دماوند غرور آفرینی را بیشتر کرد. حاتمی ثابت کرد که خوشبختانه علی‌رغم تمام سختی‌های پرفرازونشیب این راه، تلاش‌ها روزی این چنین ارزشمند، به بار خواهد نشست.

علیزاده افزود: قطعات بسیار زیبا و ژوست در بخش بی‌کلام، علی‌رغم  ناکوکی یک یا دو ویولن که آن هم به علت شرایط آب و هوایی آن ساعت در سالن بود، نتوانست از ارزش و قابلیت مثال‌زدنی ارکستر کم کند.

وی تصریح کرد: در اجراهای صحنه‌ای و با ارکستر بزرگ، با حفظ احترام به دیگر موزیسین‌ها، شخصی تا به حال نتوانسته چنین صدایی قدرتمندانه را از محمدرضا اسحاقی؛ خواننده بی‌بدیل موسیقی فولک مازندران به نمایش گذارد و باز هم تبریک به جناب مجید حاتمی  که ارزش یک پیشکسوت را دو صد چندان کرد و نیز دست مریزاد به استاد اسحاقی گرامی که ثابت کردند در سطح بسیار بالایی می‌توانند از پس کارهای این‌چنینی برآیند .

علیزاده راجع به سایر عوامل این کنسرت بیان داشت: صدای بسیار جذاب جناب قضات زیبایی خاصی به کار بخشید و بانوان هنرمند گروه در چندین بخش، اجرای موفق و قابل تحسینی را ارائه کردند.

خسرو علیزاده در ادامه اظهار داشت: امتیاز دیگر آقای حاتمی در هارمونیزه کردن موسیقی ایرانی بر اساس چند صدایی در فواصل مختلف بود که نقطه عطف این اجرای نفیس به شمار می‌رفت.

این هنرمند کشور، احساسات خود را از این اجرا این‌گونه بیان داشت: من هر لحظه از آسمان نغمات ارکستر، همچون پرنده بر ابری سبک‌بال در بی‌کرانگی سیر می‌کردم و به دفعات که به خود می‌آمدم، احساس رضایت و شور و شعفی غرورآفرین من را در استحاله‌ای از انباشت نت‌های پاک و جان‌بخش وجودم را تسخیر می‌کرد!

وی در پایان ضمن تبریک به موسیقی شهر و استان گفت: لازم است به مجید حاتمی که با سال‌ها کوشش و ممارست در این عرصه قرار گرفت، تبریک ویژه گفت و  باید منتظر ترقی و پیشرفت‌های این هنرمند موفق در سطح کشور و نیز فراتر از کشور بود و من آرزوی سلامتی و موفقیت برای ایشان دارم.

لازم به ذکر است که کنسرت فیلارمونیک دماوند به رهبری مجید حاتمی و خوانندگی هادی قضات در بخش کلاسیک و محمدرضا اسحاقی در بخش موسیقی مازندرانی، برای نخستین بار در تاریخ ۱۱ آذر در سالن اریکه آریایی آمل به روی صحنه رفت.