سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، فرزانه بابایی نقاش، طراح شخصیت و سازنده عروسک دارا و سارا، درباره این دو کتاب به هنرآنلاین گفت: کتاب "جناب سفال" به مباحث تصویری خلاقیت اختصاص دارد. روش و نکات موثر در ساخت 20 عروسک در ابتدا و انتهای کتاب ارائه شده است. تصاویر و عروسک‌های این اثر موجب مهارت‌افزایی می‌شود و موجب کنجکاوی ذهن مخاطب خواهد شد. دانه‌ها و هسته میوه‌های متفاوت برای تزیین و زیباسازی عروسک‌ها نیز در کتاب گنجانده شده است.

به گفته او، کتاب "جناب سفال" مناسب استفاده مقطع سنی 4 تا 90 سال است؛ زیرا هرکسی می‌تواند مناسب با مهارت‌های خود چیزی به عروسک‌ها افزوده و یا از آن کسر کند.

بابایی که کتاب "پشره‌ها" را نیز آماده چاپ دارد، درباره محتوای آن توضیح داد: عروسک‌های کتاب، موجودات خیالی هستند که به وسیله دانه‌ها، هسته‌ها و دیگر اجزا خشک موجود در طبیعت، شخصیت‌پردازی شده‌اند. این اثر موجب مهارت ذهنی و فیزیکی می‌شود و مناسب تمام مقاطع سنی است. کتاب "پشره‌ها" هم به عنوان اثری هنری قابل استفاده است هم به عنوان شخصیت‌پردازی برای فیلم‌های کوتاه انیمیشن (پویانمایی) و یا داستان‌سرایی. هر فردی به فراخور آنچه که در توان دارد می‌تواند از این کتاب استفاده کند.

او هدف از نگارش این کتاب‌ها را نگاهی دوباره به اشیا پیرامون با هدف خلق و رسیدن به اثر هنری دانست و افزود: بیشتر اوقات از کنار این اشیا بدون حتی نیم نگاهی عبور می‌کنیم. اگر همین روش را در رابطه با بعضی کاستی‌هایی که در زندگی با آن‌ها مواجه می‌شویم به کار ببریم شاید بتوانیم زندگی خود را از آنچه که هست زیباتر و شادتر زندگی کنیم؛ برای من خلاقیت شادی آفرین است.

دو کتاب "جناب سفال" و "پشره‌ها" توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان منتشر خواهد شد.

"عروسک‌های ابری"، "عروسک‌های توپ تخم‌مرغی"، "جغدهای من جغدهای شما"، "چه کسی می‌خندد؟"، "پولک‌های چوبی" و "خاطرات چوبی" از جمله کتاب‌های منتشر شده بابایی محسوب می‌شوند که برخی از آن‌ها موفق به دریافت جایزه شده‌اند.