سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، اسدالله امرایی نویسنده، مترجم و روزنامه‌نگار، درباره این کتاب به هنرآنلاین گفت: سه داستان کوتاه جولین بارنز از سری کتاب‌های پانوراما که توسط انتشارات ققنوس با عنوان "تجربه" منتشر خواهد شد را در دست ترجمه دارم.

او همچنین از تجدید چاپ کتاب "ظلمت در نیمروز" پس از سال‌ها گفت و افزود: این اثر نوشته آرتور کستلر است که سال‌ها پیش توسط انتشارات نقش‌ونگار منتشر شده و مدتی اجازه انتشار نداشت. این اثر به زودی با بازخوانی و ویرایش جدیدی از سوی انتشارات نیماژ به چاپ می‌رسد. موضوع کتاب به دوران دادگاه‌های استالین برمی‌گردد. البته در متن اشاره‌ای به استالین و شوروی نمی‌شود. در اصل نویسنده به محاکمات، تفتیش عقاید و سرکوب مخالفان پرداخته است.

امرایی با این توضیح که چاپ چهارم کتاب "عشق‌های زودگذر ماندگار" به زودی توسط نشر چشمه منتشر خواهد شد، تصریح کرد: این اثر نوشته آندری سرگیویچ‌مکین است. موضوع آن به اتحادیه شوروی و اتفاقات آن‌جا بازمی‌گردد و از زبان یک شاعر روایت می‌شود که از کودکی در پرورشگاه بزرگ شده است. این شاعر آنچه را که در کودکی و نوجوانی دیده از نقاط ضعف و قوت سیستم روایت می‌کند.

سرزمین اژدهای طلایی" نوشته ایزابل آلنده، "گارسیا مارکز به زبان ساده" اثر ماریانا سولانت، "چه گوارا به زبان ساده" اثر  سرگیو سینای، "با چشمان شرمگین" اثر طاهر بن جلون، "گل‌های میخک" نوشته ریموند کارور، "هر وقت کارم داشتی تلفن کن" نوشته ریموند کارور و "شهر جانوران" اثر ایزابل آلنده از جمله کتاب‌های منتشر شده با ترجمه امرایی هستند.