به گزارش هنرآنلاین، با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد 22 استان کشور،  44 عنوان فیلم از فیلم‌های به نمایش درآمده در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برای علاقه‌مندان 22 استان کشور به نمایش درآمد. این فیلم‌ها منتخبی از فیلم‌های جشنواره در بخش داستانی، پویانمایی، مستند و تجربی بود که از بخش مسابقه ملی و بین‌الملل انتخاب شده بود.

مدیر امور جشنواره‌های سینمای جوان در این رابطه گفت: نمایش برگزیده فیلم‌های جشنواره در استان‌ها این امکان را فراهم می‌آورد تا فیلم‌سازان و علاقه‌مندانی که امکان حضور در جشنواره تهران را نیافتند، درجریان جشنواره و فیلم‌های کوتاه ایران و جهان قرار گیرند. به‌ویژه اینکه ما از فرصت نمایش استانی برای عرضه بخشی از فیلم‌های بین‌الملل که توانستیم در این فرصت محدود مجوز نمایش آنها را از تهیه کننده اخذ کنیم، استفاده کردیم.

سهیلا عسکری ادامه داد: برگزاری همزمان جشنواره فیلم کوتاه تهران در استان‌ها با فاصله کمی از جشنواره تهران انجام شد که به دلیل آماده نبودن بستر اجرایی لازم بود. ما آمادگی داشتیم این برنامه را در مراکز همه استان‌ها اجرا کنیم اما دلایل متعددی از جمله عدم امکان جایگزینی فیلم‌های جشنواره با فیلم‌های سینمایی در حال اکران موجب شد تا در این دوره 22 استان میزبان جشنواره باشند. وی ابراز امیدواری کرد که در سال آینده بتوانیم همزمان با برگزاری جشنواره در تهران در همه استان‌ها در خدمت علاقه‌مندان به فیلم کوتاه باشیم.

استان‌‌های اصفهان، خراسان‌رضوی، آذربایجان‌شرقی، چهارمحال و بختیاری، کرمان، کرمانشاه، گلستان، بوشهر، یزد، خوزستان، ایلام، قم، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، البرز، سمنان، گیلان، خراسان‌‌شمالی، هرمزگان و همدان میزبان گزیده فیلم‌های سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بودند.

جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از 18 تا 22 آبان ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد و نمایش همزمان در استان‌ها 14 آذرماه به پایان می‌رسد.