سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "مردی به نام دایک" به نویسندگی هال ورثی‌هال و روبرت میدل‌مس، ترجمه جمشید شامحمدی و کارگردانی مهدی میامی از 15 آذرماه ساعت 19:30 در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود و بازیگران آن کریم اکبری‌مبارکه، حمیدرضا نعیمی، سودابه جعفرزاد، طیبه میامی و شهرام پوراسد هستند.

مهدی میامی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره جذابیت‌های انتخاب این نمایشنامه و اجرای آن گفت: این اثر نمایشی داستان جذاب پلیسی دارد که کمتر نمایشنامه‌ پلیسی از آن برخوردار است. "مردی به نام دایک" دارای شخصیت‌پردازی محکم و درستی است. از آنجا که من خود بازیگر هستم بسیار نسبت به بازیگری حساس هستم.

او ضمن اشاره به اینکه نمایشنامه "مردی به نام دایک" برای بازیگر نگاشته شده است، خاطرنشان کرد: مخاطبان این اثر نمایشی به طور حتم شاهد 4- 5 بازی درجه یک درخشان در این نمایش خواهند بود.

این بازیگر تئاتر داستان "مردی به نام دایک" را اینگونه توضیح داد: فردی قتلی مرتکب شده اما نام واقعی او فاش نشده است. این قضیه برای زندان‌بان او که قصد دارد تا یک ساعت آینده او را اعدام کند، امتیاز منفی محسوب می‌شود و در تلاشند تا هویت واقعی این فرد کشف شود.

میامی درباره سبک و شیوه اجرایی این نمایش یادآور شد: در اجرای نمایش "مردی به نام دایک" شیوه بازیگری بسیار مدنظر قرار دارد و این نمایش شیوه‌ای بر مبنای بازیگری مدرن دارد که در دکور و اجرا نیز لحاظ شده است.

 این بازیگر و کارگردان تئاتر با بیان اینکه تمرینات این نمایش حدود یک ماه و نیم به طول انجامیده است، تصریح کرد: در اجرای این نمایش به متن آن بسیار وفادار بوده‌ام اما از آنجا که این نمایشنامه حدود 70- 80 سال پیش نگاشته شده است تغییرات بسیار جزئی دارد که مربوط به زمان آن است.

مهدی میامی با بیان اینکه موسیقی نمایش را گروه "نیوش" ساخته است، در پایان گفت: امیدوارم این نمایش به خوبی به تماشاگر عرضه شود و یقین دارم هر مخاطبی که یک‌بار آن را ببیند دفعات بعد نیز به تماشای آن خواهد آمد.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: طراح صحنه: رضا کیانیان، طراح لباس: بهناز نازی، طراح چهره‌پردازی: عبدالله اسکندری، طراح نور: رضا حیدری، طراح پوستر و بروشور: جواد آتشباری، موسیقی: سروش قهرمانلو، دستیار اول کارگردان: علی زارعی، دستیار دوم کارگردان: سارا سعادت‌نیا، منشی صحنه: طیبه میامی، روابط عمومی: علیرضا عباسی، مشاور رسانه‌ای: الهه حاجی‌زاده و احمد حجارزاده و عکاس: بابک برزویه.

علاقمندان می‌توانند بلیت نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.