به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایسنا، دو طرح از معماران ایران در بخش "پروژه‌های آینده" جشنواره جهانی معماری در شهر آمستردام هلند برگزیده شدند.

 طرح مرکز اجتماعی شهر جدید صدرا از گروه معماری کارند (علی شریعتی، زهرا سربندی) در بخش رقابتی "پروژه‌های آینده" جشنواره جهانی معماری موفق به کسب جایزه اول شد و طرح خانه طاقی گویُم در شیراز از علیرضا تغابنی نیز برنده بخش "خانه ـ پروژه‌های آینده" این جشنواره جهانی شد.

57789037

طرح خانه طاقی گویُم

57789036

طرح مرکز اجتماعی شهر جدید صدرا

امسال همچنین سازه مسجد حضرت ولیعصر (عج) که توسط رضا دانشمیر و کاترین اسپریدونوف طراحی شده است در بخش پروژه‌های تکمیل شده مذهبی جشنواره جهانی معماری به عنوان یکی از هشت نامزد نهایی کسب جایزه معرفی شده بود که در نهایت جایزه این بخش به سازه کلیسازی یادبود بلاروس در شهر لندن رسید.

جشنواره جهانی معماری از سال ۲۰۰۸ برگزار می‌شود و چهار سال ابتدایی آن در شهر بارسلونا برگزار شد و پس از آن چهار سال نیز سنگاپور میزبان این رویداد بود. برلین آلمان و شهر آمستردام در کشور هلند در سال‌های اخیر میزبان این رویداد جهانی در عرصه هنر معماری بوده‌اند.

امسال طرح‌ها و پروژه‌های تکمیل‌شده از سراسر جهان در قالب بیش از ۳۰ بخش به رقابت با هم پرداختند. فهرست کامل برندگان این جشنواره جهانی در شاخه‌های گوناگون را می‌توانید در این لینک مشاهده کنید.