به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، سمیه هاشمی طراح لباس کودک و نوجوان با بیان اینکه انتخاب صحیح نوع و جنس پارچه و رنگ دو فاکتور مهم وتاثیرگذار در طراحی لباس کودک و نوجوان است، گفت: طراحان شرکت کننده در دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان با توجه به دو فاکتور رنگ و جنس پارچه می‌توانند آثارفاخر و جامعه پسند خلق کنند‌.

هاشمی افزود: رنگ و جنس پارچه دو فاکتور مهم و اساسی در طراحی لباس کودک و نوجوان است، اگر طراحان بدون توجه به این دو اصل مهم لباسی را برای کودکان و نوجوانان طراحی کنند، به‌طور قطع نمی‌توانند آثار فاخری را خلق کنند.

او بابیان اینکه مادران در خرید لباس فرزندانشان به جنس و رنگ لباس توجه ویژه‌ای می‌کنند، افزود: اکثر مادرانی که نوزاد تازه متولدشده‌ای دارند از خرید لباس‌هایی که جنس لطیف و رنگ مناسبی ندارد خودداری می‌کنند.

هاشمی با تأکید بر اینکه درر زمینه طراحی لباس کودک نیازمند طراحان خوش‌فکر و خلاق هستیم، تصریح کرد: توجه به سلیقه و نیاز بازار مصرف می‌تواند در برندسازی لباس کودک کمک کند، اگر طراحان لباس کودک، خواهان تولید انبوه آثارشان در بازار داخل کشور هستند باید به انتخاب جنس و رنگ پارچه برای طراحی توجه کنند.

او با بیان اینکه انتخاب صحیح نوع و جنس پارچه و رنگ دو فاکتور تأثیرگذار و مهم در طراحی لباس کودک و نوجوان است، گفت: طراحان شرکت‌کننده در دومین جشنواره طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان با توجه به این دو فاکتور مهم می‌توانند آثار فاخر و جامعه پسند خلق کنند.

این طراح لباس اذعان داشت: کودکان با رنگ‌ها ارتباط خوبی برقرار می‌کنند به‌طوری که اولین چیزی که نظر یک کودک را در خرید لباس جلب می‌کند رنگ لباس است و سپس جنس پارچه که باید لطافت داشته باشد و با پوست کودک سازگاری داشته باشد.