سرویس سینمایی هنرآنلاین: سید جمال ساداتیان تهیه کننده سینما این روزها مشغول تهیه‌کنندگی فیلم "متری شیش و نیم" به کارگردانی سعید روستایی است.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این فیلم گفت: "متری شیش و نیم" در روزهای پایانی فیلمبرداری خود به سر می‌برد. با توجه به این که فرم حضور در جشنواره فیلم فجر را پر کرده‌ایم، امیدواریم اولین نمایش فیلم در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر باشد.

تهیه‌کننده فیلم "برف روی کاج‌ها " درباره پیش‌بینی‌اش از میزان استقبال از فیلم و تفاوت آن با فیلم قبلی روستایی بیان کرد: این فیلم با "ابد و یک روز" بسیار تفاوت دارد و قطعاً خیلی بیشتر از آن دیده می‌شود.

ساداتیان در ادامه بیان کرد: متاسفانه به دلیل این که حمایتی در تولید این پروژه نشدیم و کسی همراهیمان نکرد، از این جنس کار کردن تقریباً پشیمان شدم.

وی ادامه داد: کار من نقد اجتماعی نیست، بلکه موضوع اجتماعی را مطرح کردن است؛ بنابراین مشابه‌سازی می‌کنم و برای جامعه مدل‌سازی می‌کنم تا مخاطب بیاید و روی پرده ببیند و ارزیابی داشته باشد. وقتی محدودیت وجود دارد و ممیزی‌ها بیش از اندازه است، نمی‌شود دیگر در این فضا کار کرد. به طور کلی تولید در عرصه هنری کار بسیار سختی است و باید سیستم‌های نظارتی نیز همکاری بیشتری داشته باشند ولی وقتی غامض‌تر کار می‌کنند، چرا من باید این روند را ادامه دهم؟ این روزها به جز فیلم‌های سخیف نمی‌شود کار دیگری ساخت.

پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، مازیارسیدی، هومن کیایی، محمدعلیمحمدی، اصغرپیران، علی باقری، مرجان قمری، مرضیه بدرقه بازیگران "متری شیش و نیم" هستند که در ارتباط با مقولهٔ اعتیاد است و فیلمی اجتماعی تلقی می‌شود.