به گزارش هنرآنلاین، شناخت و نکوداشت علی اکبر مزینانی تهیه کننده و فیلمبردار سینما در قالب چهارصد و نودمین نشست باشگاه فیلم تهران با حضور مهدی فخیم زاده، فریدون جیرانی، امیر پوریا و جمعی دیگر از اهالی سینما یکشنبه 11 آذرماه 1397 ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

بسیاری از افراد فعال در سینمای دهه‌های آخر قبل از انقلاب و دهه‌های اول بعد از انقلاب، همچنان در بخش‌های مختلف تولید فیلم در کشور، فعال‌اند. اما تهیه کننده‌ای که خود مدیر فیلمبرداری نیز بود و دو فیلم بسیار موفق و پرفروش دهه شصت یعنی "عقابها" و "خواستگاری" را کار کرد، سال‌هاست که فعالیت نمی‌کند و حتی مدت‌ها کسی از او خبری نداشت.

این سینماگر قدیمی، علی اکبر مزینانی، در این برنامه مورد تقدیر قرار می‌گیرد و به قصد شناخت بهتر او توسط نسل جوان، فریدون جیرانی به عنوان مورخ مسلط بر تاریخ سینمای ایران و مهدی فخیم‌زاده به عنوان کارگردان باسابقه‌ای که پنج فیلم مشترک با مزینانی داشته، درباره او صحبت خواهند کرد.

امیر پوریا منتقد و مدرس سینما که این برنامه به کوشش او برپا می‌شود، با اشاره به ویژگی‌های کار مزینانی، بخش‌هایی از فیلم‌های او را نمایش خواهد داد و درباره هر یک از آنها به تاثیراتی که آن زمان در سینمای ایران و مخاطبان آن داشتند، خواهد پرداخت. سینماگران باتجربه دیگری نیز در این مراسم حاضر خواهند بود.

علاقمندان برای حضور دراین نشست که برای عموم آزاد و رایگان است، می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان‌، خیابان جلفا مراجعه و یا با شماره‌های 20- 22872818 تماس بگیرند.