سرویس سینمایی هنرآنلاین: بهترین‌های دنیای سینما در سال 2018 به انتخاب حلقه منتقدان فیلم نیویورک (NYFCC)، پنجشنبه شب به وقت ایران معرفی شدند.

منتقدان نیویورکی، فیلم اسپانیایی‌زبان "رُما" (Roma) تازه‌ترین ساخته آلفونسو کوارون را به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب کردند. این فیلم جوایز بهترین کارگردان و بهترین فیلمبرداری را نیز برای کوارون به همراه داشت.

فیلم جدید کارگردان، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده و تدوین‌گرِ تحسین‌شده مکزیکی امسال جایزه شیر طلای بهترین فیلم جشنواره ونیز را دریافت کرد و نماینده مکزیک در بخش فیلم خارجی‌زبان نود و یکمین دوره جوایز اسکار هم هست.

داستان فیلم سیاه‌وسفید "رما" در مکزیک دهه 1970 روی می‌دهد و قصیده‌ای درباره دوران کودکی خود کوارون است. قصه بر دو خدمتکار مکزیکی متمرکز است که به‌طور خستگی‌ناپذیری از یک خانواده کوچک از طبقه متوسط در محله رما در مکزیکوسیتی مراقبت می‌کنند.

"فرست ریفورمد" ("اولین اصلاح‌شده") (First Reformed) به کارگردانی پل شریدر در دو بخش بهترین بازیگر مرد برای ایتن هاوک و بهترین فیلمنامه برای شریدر برنده جایزه شد. این فیلم درباره کشیش آشوب‌زده کلیسای فرست ریفورمد در نیویورک است که بعد از برخوردی تاثیرگذار با یک فعال محیط زیست و همسر باردارش از کنترل خارج می‌شود. "فرست ریفورمد" چند روز پیش در جوایز گاتام نیز در این دو بخش برنده شد.

حلقه منتقدان فیلم نیویورک در 1935 تشکیل شد. این گروه شامل منتقدان فیلم فعال در روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها، مجلات و رسانه‌های آنلاین در نیویورک شامل مجله نیویورک، نیویورکر، ویلیج وویس، ایندی‌وایر و ورایتی است.

اریک کان منتقد ارشد ایندی‌وایر در حال حاضر رئیس NYFCC است. برندگان، ژانویه 2019 در مراسمی در نیویورک جوایز خود را دریافت می‌کنند.

از برندگان بهترین فیلم به انتخاب حلقه منتقدان فیلم نیویورک در سال‌های اخیر می‌توان به "لیدی برد"، "لا لا لند"، "کارول"، "بچگی"، "حقه‌بازی آمریکایی"، "30 دقیقه بامداد"، "شبکه اجتماعی"، "میلک" و "یونایتد 93" و فیلم‌های برنده اسکار بهترین فیلم شامل "هنرمند"، "قفسه درد" و "پیرمردها کشوری ندارند" اشاره کرد.

فهرست برندگان جوایز حلقه منتقدان فیلم نیویورک به شرح زیر است:

بهترین فیلم: "رُما"

بهترین کارگردان: آلفونسو کوارون برای "رُما"

بهترین بازیگر مرد: ایتن هاوک برای "فرست ریفورمد"

بهترین بازیگر زن: رجینا هال برای "از دختران حمایت کن"

بهترین بازیگر مرد مکمل: ریچارد ای. گرانت برای "هیچ‌وقت می‌توانی من را ببخشی؟"

بهترین بازیگر زن مکمل: رجینا کینگ برای "اگر بیل استریت زبان داشت"

بهترین فیلمنامه: پل شریدر برای "فرست ریفورمد"

بهترین فیلمبرداری: آلفونسو کوارون برای "رُما"

بهترین فیلم اول: "کلاس هشتم" به کارگردانی بو برنام

بهترین فیلم انیمیشن: "اسپایدرمن: در اسپایدرورس" به کارگردانی پیتر رمزی، رابرت پرسیکتی جونیر و رادنی راتمن

بهترین فیلم خارجی‌زبان: "جنگ سرد" به کارگردانی پاول پاولیکوفسکی (لهستان)

بهترین فیلم غیرداستانی: "Minding the Gap" به کارگردانی بینگ لیو

جایزه ویژه یک عمر دستاورد: دیوید شوارتز کیوریتور ارشد بخش فیلم موزه مووینگ ایمیج برای 33 سال