به گزارش هنرآنلاین٬ به مناسبت هشتاد و چهارمین سالروز تولد جمشید مشایخی مراسم نکوداشت این هنرمند پیشکسوت سه‌شنبه ششم آذر در سینماتک خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و در این مراسم مسعود کیمیایی و بهمن فرمان آرا درباره این هنرمند پیشکسوت سخن خواهند گفت.

همچنین در این مراسم فیلم "بن‌بست وثوق" به نویسندگی و کارگردانی حمید کاویانی که جمشید مشایخی نیز در آن ایفای نقش کرده است اکران خواهد شد.

جمشید مشایخی متولد پنجم آذر سال ۱۳۱۳ تهران است. او بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتروتلویزیون و منتخب ششمین دوره همایش چهره‌های ماندگار و دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است. جمشید مشایخی فعالیت حرفه‌ای خود را در عرصه بازیگری از سال ۱۳۴۹ آغاز کرد. او در کارنامه کاری خود نقش‌های متعددی را ایفا کرده و از به یادماندنی‌ترین نقش‌های او می‌توان به شازده احتجاب، کمال الملک و رضا خوشنویس درسریال "هزار دستان" اشاره کرد.

او در سال ۱۳۶۳ برای بازی در دو فیلم "گل‌های داوودی" و"کمال‌الملک"، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شد. آخرین فیلم سینمایی که جمشید مشایخی در آن ایفای نقش کرده "بن‌بست وثوق" به نویسندگی و کارگردانی "حمید کاویانی" است.

این مراسم ساعت ۲۰ روز سه‌شنبه 6 آذر در سالن ناصری خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد و ورود برای عموم آزاد است.