سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "همین حوالی" نوشته کهبد تاراج و کارگردانی رضا بهرامی از 21 آبان‌ماه ساعت 18 در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه است و بازیگران آن امیر عدل‌پرور، حمیدرضا ملاحسینی، احسان مجیدی، فهیمه معین، روژینا ابراهیمی، کامبیز نیک‌آمیز، حانیه حافظی و نوشین مینایی‌فرد هستند.

رضا بهرامی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره انتخاب این نمایشنامه به منظور اجرا گفت: طبق روال پیشین که آثاری با موضوعات اجتماعی برایم بسیار حائز اهمیت بود به سراغ این اثر که موقعیتی اجتماعی دارد، رفتم و این نمایشنامه را که برشی از یک موقعیت اجتماعی در یک خانواده‌ای در جنوب شهر است را به صحنه آوردم. پدر خانواده در بستر بیماری است و در پی این اتفاق فضای ناهنجاری در خانه حاکم است و دیگر افراد خانواده به دنبال نشان دادن خود هستند و در نظر دارند عقده‌های نهفته خود را بیرون ریخته و خودنمایی کنند.

او همچنین افزود: این نمایشنامه اثری ایرانی است و علاقمند بودم تا دوباره یک متن ایرانی را به روی صحنه آورم. کهبد تاراج نمایشنامه‌نویس ایرانی است و موقعیت‌های اجتماعی را به خوبی می‌شناسد و از آنجا که با تاراج هم‌گروهی هستیم بر آن شدم تا حمایت از تولیدات ملی را در بحث هنر تئاتر نشان دهم و براین اساس این متن را برای اجرا انتخاب کردم.

این بازیگر و کارگردان تئاتر ضمن اشاره به اینکه تمرینات این نمایش حدود دو ماه و نیم به طول انجامید، درباره سبک و شیوه اجرایی آن عنوان کرد: این نمایش در بازی‌ها به شیوه رئالیستی و ناتورئالیستی اجرا می‌شود، به این دلیل که ما قصد داریم که یک زندگی واقعی را نشان دهیم. بازیگران این نمایش یکبار تغییر کردند چراکه بازیگران سری اول، توانایی ایفای نقش با شیوه ناتورئالیستی را نداشتند، بنابراین بازیگران جدیدی جایگزین آن‌ها شدند.  

بهرامی درباره طراحی صحنه نمایش "همین حوالی" یادآور شد: طراحی صحنه این نمایش به شدت طراحی رئالیستی و واقعی است و فضای خانه‌ای در جنوب شهر در صحنه دیده می‌شود.

او همچنین درباره موسیقی این اثر اظهار کرد: از آنجا که نمایش فضایی ایرانی دارد موسیقی آن نیز به سمت موسیقی‌های ایرانی رفته است و از سازهایی چون کمانچه و سه تار که تک‌نوازی در آن دخیل است استفاده شده تا مخاطب فضای تنهایی آدم‌ها را در آن ببیند.

این کارگردان تئاتر در پایان صحبت‌‌‌هایش گفت: از آقایان امیرحسین شفیعی و کوروش زارعی تشکر می‌کنم به این دلیل که رویکرد حوزه هنری را پس از سالیان سال تغییر داده‌اند و هنرمندان را با این مکان آشتی داده‌اند و این تغییر منوط به آن نیست که پیش از این در این مجموعه آثار غیر حرفه‌ای اجرا می‌شد بلکه طی سال‌های گذشته تنها آثار مناسبتی در حوزه هنری روی صحنه می‌رفت. در صورتی‌که نگاهی به رزومه حوزه هنری بیاندازیم در دهه 60 و 70 در همه هنرها آثار فاخری در این مجموعه به نمایش گذاشته شد اما پس از آن نبود مدیریتی صحیح، منجر شد تا هنرمندان از آن فضا قهر کرده و در برابر آن گارد بگیرند.

در خلاصه داستان نمایش "همین حوالی" آمده است: حاج‌کاظم سرباز در حال مرگ است و دو روز مانده به تحویل سال جدید.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: طراح صحنه و لباس: حمیدرضا ملاحسینی، طراح پوستر و بروشور: شایان کیانی، طراح نور: رضا بهرامی، طراح گریم: هادی فکری، مجریان گریم: معصومه جاوید و مسعود قربان‌نژاد، دستیار کارگردان: مینا ترکمن، مدیر صحنه و اجرا: امیرحسین نوح‌نژاد، منشی صحنه: پوریا خوش‌بین، عکاس: رضا جاویدی و پارسا تاک و مدیر روابط‌عمومی و امور رسانه: احمدرضا حجارزاده.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.