به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه نقاشی‌های مرضیه باقری با عنوان "شام، تهرانپاریس" جمعه 2 آذرماه 1397 در گالری آس افتتاح می‌شود.

مرضیه باقری درباره این نمایشگاه گفت:ایده اولیه آثار مجموعه "شام، تهرانپاریس" را از اسطوره ساتورنالیا گرفته‌‌ام. دوره‌‌ای که مردمان برای جشن کیوان جشن و سرور بر پا می‌‌کردند و انواع شادی‌‌ها و خوشی‌‌ها را برای مدتی کوتاه داشتند، اما پایانی فجیع در انتظار بود.

وی ادامه داد: من این ایده را به دنیای امروز و زمان حال بسط داده‌‌ام. ما در حال حاضر شاهد کارناوال‌‌های مشابهی در انواع و ابعاد مختلف، گاهاً به صورت افراطی و در مکان‌‌های جغرافیایی مختلف هستیم. شادی‌‌ها و مهمانی‌‌هایی که خوشی و شادی واقعی در بر ندارند و از سطح فراتر نمی‌‌روند.

این هنرمند افزود:مجموعه "شام، تهرانپاریس" با نمایش این مهمانی‌‌ها، بیانگر درد عمیق و پنهان آدم‌‌هایی است که در دنیایی مملو از شادی‌‌های غیرواقعی هویت خود را از دست داده‌‌اند و در کشمکش بین خود واقعی و خود ظاهری خود درگیرند. داستان انسان معاصری که علیرغم امکانات و خوشی‌‌های زیاد، تنها، بی‌‌اعتقاد و بی‌‌اعتماد حتی به خود است.

مرضیه باقری لیسانس نقاشی دارد و یکی از هنرمندانی است که طی جلسات مشاوره و کارشناسی توسط جاوید رمضانی، زروان روح‌بخشان و عیسی جباری که کیوریتور این نمایشگاه نیز هستند، برای دوره‌های آموزشی در موسسه هنرهای تجسمی سکو پذیرفته شده است.

نمایشگاه "شام، تهرانپاریس" روز جمعه دوم آذر ماه 1397 در گالری آس افتتاح می‌شود و به مدت یک هفته تا 9 آذر 1397 در آدرس شریعتی، بالاتر از پل رومی، جنب بانک پارسیان، شماره 1831 برقرار خواهد بود.