سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مشکلات موجود در صنعت کیف و کفش کشور یک یا دو تا نیست. از جمله مشکلات موجود بر سر راه این عرصه می‌توان به افزایش قیمت به دلیل گران شدن برخی از مواد اولیه از جمله پوست خام و کمبود برخی دیگر از این مواد مانند زاج، مازوج، بالا رفتن حقوق کارگران، مالیات، عوارض و بیمه و در ادامه افزایش هزینه‌های تولید، فرسوده بودن ماشین آلات چرم‌سازی، نبود تسهیلات مناسب برای نوسازی و تکمیل خطوط تولید، کمبود نقدینگی و مشکلات فراوان مالی واحدها، فقدان حمایت جدی از صادرات، قاچاق و واردات کالاهای مشابه اشاره کرد.

بر همین اساس و در راستای بحث و گفت‌وگو درباره معضلات موجود و هم‌اندیشی در مسیر ارائه راهکار برای رفع مشکلات موجود، جلسه کمیسیون مشورتی کیف و کفش طی هفته گذشته در سالن جلسات کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برگزار شد.

این نخستین بار نیست که بخش دولتی به این حوزه وارد شده است. پیش از هم بارها و بارها در ارتباط با رفع مشکلات این صنعت و برندسازی کیف و کفش تصمیماتی اتخاذ شده و این صنعت دارای قدمت در ایران بر آن شده است که در راستای افزایش بهره وری و رونق تولید در این بخش از کشورهای موفق الگوبرداری کند.